اصلاحیه طرح بیمه کارگران ساختمانی در مجلس بررسی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر با بیان اینکه اصلاحیه طرح بیمه کارگران ساختمانی به زودی در صحن بررسی می‌شود، گفت: مردم اکنون در زمینه اخذ پروانه و بیمه کارگران ساختمانی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز _دوشنبه شانزدهم مردادماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی مجلس در خصوص بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: با وجود گذشت حدود پنج ماه از سال در این زمینه هیچ تعیین تکلیفی صورت نگرفته است و مردم در سراسر کشور از نمایندگان خود سوال می‌کنند که این وضعیت به کجا رسیده است؟

وی افزود: موضوع دیگر بحث مربوط به آزمون سراسری است که گزارش طرح یک فوریتی در این خصوص آماده شده و مدت‌ها است در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار دارد یا این طرح را رد کنید یا مصوب، تا دانش آموزان و متقاضیان کنکور تکلیف خود را بدانند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی همچنین با استناد به اصل ۸۱ قانون اساسی در اخطاری تصریح کرد: در این اصل بیان شده که دادن امتیاز برای تشکیل شرکت‌ها و مؤسسات در امور تجاری و صنعتی و معادن برای افرادی غیرایرانی مطلقاً ممنوع است که البته شاید این اتفاق نیفتاده باشد، اما همه جای کشور بحث اتباع خارجی مطرح است و این چند میلیونی که نمی‌خواهم عدد آن را اینجا ذکر کنم، در حال مسلط شدن به امور تجاری و صنعتی هستند.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه فکری به حال این مسئله باید کرد، گفت: این لایحه با موانع زیادی مواجه است، ما ایرانی هستیم و مردم ایران از شرایطی که اتباع در شهرهای آنها به وجود آورده‌اند گله مند هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه درخواست می‌شود یا در قالب ماده ۱۰۷ یا به طریقی دیگر فکری به حال اتباع بیگانه شود، این سوال را مطرح کرد که کدام کشور مجوز صادر می‌کند که این چنین مرزهای کشور خود را برای اتباع بیگانه باز کند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مباحث مربوط به سازمان اتباع موضوع مهمی است و لایحه آن به دلیل همین ناهماهنگی موجود در کار متوقف است، اما در جلسه شورای عالی امنیت ملی ۶ دستگاه مسئول شدند تا به سرعت اساسنامه آن را رسیدگی کنند، به‌طور قطع و با سرعت این کار انجام خواهد شد تا این مصوبه اجرا شروع شود و ما آن را تبدیل به قانون کنیم.

محمدباقر قالیباف خطاب به رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خاطرنشان کرد: در زمینه بیمه کارگران ساختمانی نیز نظراتی در کمیسیون اجتماعی وجود دارد و شورای نگهبان نیز ایراداتی را وارد کرده که به هر حال این موضوع باید حل شود.

وی یادآور شد: اکنون پیشنهادی برای اصلاح آماده شده و اشکالاتی به آن وارد است، از سوی دیگر پیشنهادی در معاونت قوانین آماده است که در این رابطه امروز صبح جلسه‌ای برگزار شد، لذا لازم است در این رابطه رئیس کمیته تخصصی با معاونت قوانین جلسه‌ای تشکیل دهد و اصلاحیه را نهایی کند تا فردا در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، زیرا این موضوع اکنون هم مشکل مردم برای گرفتن پروانه و هم مشکل کارگران است.

کد خبر 678363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.