توجه به خواسته و نیازهای سرمایه‌گذاران از اولویت‌های دیپلماسی مشارکت است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با یک «مهندسی معکوس» باید به موازات اقدامات از پیش تعریف شده در فرایند مشارکت و سرمایه‌گذاری، خواسته و نیازهای سرمایه‌گذاران را در راستای تحقق اهداف مدیریت شهر، ویژه رضایتمندی شهروندان مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حیدری در سومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی مناطق، مدیریت ساماندهی ناژوان و سازمان‌های تابعه شهرداری اظهار کرد: در عصر جدید از مدیریت شهری واقع شده‌ایم که واژه‌هایی همچون «دیپلماسی مشارکت» در آن بیش از پیش خودنمایی و بروز کرده و هم‌افزایی و وحدت را در همه ابعاد اجتماعی به‌ویژه نگهداری شهر، ملموس‌تر از همیشه نمایان ساخته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با تاکید بر مدیریت زمان و با توجه به شرایط حاکم، وقت آن است تا با یک «مهندسی معکوس» به موازات اقدامات مرسوم از پیش تعریف شده، در فرایند مشارکت و سرمایه‌گذاری، خواسته و نیازهای سرمایه‌گذاران را در راستای تحقق اهداف مدیریت شهر در تعالی و عمران شهر به ویژه رضایت‌مندی شهروندان مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان افزود: روال گذشته در این سازمان بر این مدار بوده است که مدیریت شهر بر اساس داشته‌های موجود خود از قبل، فرصت‌های سرمایه‌گذاری با در نظر داشتن کاربری‌های مکانی آن در قالب عناوین مختلف مشارکتی برای جذب و شناسایی سرمایه‌گذار حقیقی یا حقوقی در فراخوان‌ها، تهیه و تدوین می‌کرد.

وی افزود: این در حالی است که در نشست‌های متعددی که با فعالان اقتصادی در رسته و رشته‌های گوناگون داشته‌ایم، در دفعات زیاد این افراد با توجه به توان و تخصص خود به شکل ویژه در یک حوزه کاری، خواستار در اختیار نهادن و فراهم نمودن بسترهای لازم در این خصوص بودند.

حیدری ادامه داد: از جمله عناوین پروژه‌های درخواستی که غالب آن‌ها در حوزه مشارکت‌های غیر مدنی هستند، احداث مانژسوارکاری وسیع، مجهز و به روز مطابق با استانداردهای بین‌المللی، احداث زمین مختص به ورزش چوگان با توجه به خاستگاه این ورزش با هدف احیا، رونق و توسعه آن در شهر اصفهان و احداث بزرگترین هاب خودرویی سبک و سنگین کشور به ویژه حمل‌ونقل پاک (برقی) را می‌توان اشاره کرد.

شاید مدیران بر این باور باشند که با فروش املاک و مستغلات در اختیار خود، به سودی آنی نائل شوند اما با کمی تأمل و صبر، ضمن منتفع شدن از ارزش افزوده حاصل، می‌توانند امکان ایجاد منابع مالی پایداری را نیز برای خود متصور شوند.

وی گفت: دسته‌ای دیگر از متقاضیان هم درخواست آماده کردن زمینه‌های احداث و اجرای مجموعه‌های بزرگ تجاری در قالب هایپرمارکت و مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و پرورشی «مادر و کودک»، درمانگاه، اماکن ورزشی، تفریحی و گردشگری را داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: هرچند شهرداری اصفهان با محدودیت‌ها و موانعی در برابر بعضی درخواست‌ها مواجه است اما با همدلی و همیاری سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شهر، می‌توان مشارکتی سه‌جانبه را برای تحقق توسعه پایدار و متوازن اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی پدید آورد.

وی یادآور شد: در راستای مشارکت‌های سه‌جانبه، مراودات و رایزنی‌ها و نشست‌هایی با نمایندگان ارگان‌ها و نهادهای شهر اصفهان انجام و در حال پیگیری تا حصول نتیجه هستیم تا با وجود اعلام قانون مولدسازی دارایی‌های در اختیار نهادهای مختلف دولتی از این موقعیت خوب فراهم آمده و بهترین نتیجه را برای آینده شهر ترسیم کنیم.

حیدری اظهار کرد: شاید مدیران بر این باور باشند که با فروش املاک و مستغلات در اختیار خود، به سودی آنی نائل شوند اما با کمی تأمل و صبر، ضمن منتفع شدن از ارزش افزوده حاصل، می‌توانند امکان ایجاد منابع مالی پایداری را نیز برای خود متصور شوند که به مراتب در رفع نیازهای اکنون و آتی آن‌ها راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در هر صورت ما ناگزیر به ایجاد منابع مالی پایدار و انجام امور خود با مشارکت بخش خصوصی هستیم، گفت: در راستای مشارکت‌های بین نهادی، گفت‌وگوها و تفاهم‌نامه‌های اولیه‌ای در حوزه مشارکت سه‌جانبه صورت گرفته که از جمله آنها زمینی متعلق به بنیاد شهید نبش خیابان توحید، زمین‌های متعلق به دانشگاه صنعتی و علوم پزشکی و مکانی در اختیار شرکت دخانیات و تربیت‌بدنی بوده است که امیدواریم به انعقاد قرارداد اجرایی منتهی شود و با مولد شدن این دارایی‌ها، سیما و منظر شهر نیز بهبود پیدا کند.

کد خبر 678361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.