اصل ماجرای هنرستان سروش اصفهان چه بود؟

اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص ماجرای هنرستان سروش اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره آخرین جزئیات موضوع هنرستان سروش اصفهان، اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

"هنرستان سروش یکی از مدارس ماندگار شهر اصفهان است که در دهه ۴۰ شمسی احداث شده است، زمین این هنرستان موقوفه آستان مقدس امامزاده شاه‌میرحمزه بوده که آموزش و پرورش در آن زمان، به جهت احداث این هنرستان، زمین را اجاره و ساختمان مدرسه را در آن احداث می‌کند و مقرر می‌شود، آموزش و پرورش سالانه، اجاره‌بهای مربوط به این زمین را به اوقاف و تولیت امامزاده پرداخت کند.

این رویه اجاره پرداخت تا ابتدای دهه ۹۰ شمسی ادامه داشته است، اما از آن سال به دلیل مشکلات مالی، آموزش و پرورش نتوانست این اجاره‌بها را پرداخت کند که این موضوع منجر به انباشت بدهی از آن سال شده بود.

در پی این موضوع، تولیت آستان شاه‌میرحمزه و اداره اوقاف و امور خیریه با طرح شکایت از آموزش و پرورش، درخواست خلع‌ید، پرداخت معوقات اجاره و بازگرداندن ۱۰ هزار متر از زمین‌های هنرستان را برای توسعه حرم و امور فرهنگی را ارائه کردند که پس از طرح و اقامه دعوا و رایزنی‌های گسترده مسئولان آموزش و پرورش، در نهایت مقرر شد که ۳ هزار متر از ۱۰ هزار متر زمینی که در شکایت درخواست اعاده شده بود، به تولیت آستان از فضای حیاط هنرستان تعلق گیرد و اداره اوقاف نیز از درخواست خلع‌ید و همچنین طلب ۳۰ میلیارد ریالی خود در این موضوع صرف‌نظر کند.

لازم به ذکر است در این مورد مناقشه، هیچ‌کدام از ساختمان‌های هنرستان سروش از مالکیت آموزش و پرورش خارج نشده و فرایند آموزش در آن‌ها به‌صورت عادی دنبال خواهد شد. درباره بعضی شایعات منتشر شده در فضای مجازی درباره تبدیل این فضا به قبرستان، به اطلاع می‌رساند که تولیت امامزاده، توسعه حرم و استفاده به‌عنوان فضای فرهنگی دلیل اقدام برای گرفتن این زمین از آموزش و پرورش است. "

کد خبر 677858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.