اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک و دارایی به تیران و کرون

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تیران و کرون گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک و دارایی به ادارات این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

امیر عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سرفصل تملک و دارایی و متوازن به تیران و کرون اختصاص پیدا کرده که این اعتبار نسبت به سال گذشته رشد ۳۹ درصدی داشته است.

وی افزود: این اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی و میان دستگاه‌های اداری دولتی توزیع شد تا مدیران ادارات با پیگیری مسئولان استانی دستگاه متبوع خود برای تحقق آن تلاش کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تیران و کرون اولویت‌های کاری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توانایی جذب اعتبار توسط دستگاه اداری و محرومیت‌زدایی را از مؤلفه‌های توزیع بودجه دانست و خاطرنشان کرد: آب روستایی، بنیاد مسکن، جاده‌سازی، راهداری و امور زیربنایی جهاد کشاورزی در اولویت توزیع قرار گرفتند.

عرب با بیان اینکه ادامه داد: اصلاح و توسعه شبکه آب روستایی در این منطقه به دلیل مشکلات نیازمند بودجه است، این پروژه سالانه با تخصیص اعتبار در حال تکمیل بوده و بودجه‌های ملی و محلی نیز به این سرفصل اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های این شهرستان، تصریح کرد: حجم بالایی از ترددهای استان اصفهان در مسیرهای برون شهری تیران و کرون انجام می‌شود و احداث جاده و نگهداری از آن نیازمند اعتبارات زیادی بوده و در توزیع بودجه به این موضوع توجه شده است.

معاون فرماندار تیران و کرون تاکید کرد: جذب اعتبارات ملی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت ویژه دنبال می‌شود و توانسته است بخش زیادی از مشکلات را رفع کند.

عرب اضافه کرد: در حوزه روستایی با اختصاص بودجه به بنیاد مسکن، زمین برای اجرای طرح محرومیت‌زدایی فراهم شده است و پروژه‌هایی متناسب با نیاز روستاها از جمله طرح هادی، زیرسازی، آسفالت و طرح‌های عمرانی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران ادارات شهرستان باید تلاش کنند تا بر اساس میزان بودجه‌ای که به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است تا پایان سال مالی امسال برای جذب آن تلاش کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تیران و کرون میانگین جذب این میزان اعتبار در سال گذشته را نزدیک به ۵۰ درصد دانست و اظهار کرد: کوتاهی مدیران ادارات در جذب اعتبارات منجر به کاهش سهم آن‌ها در سال آینده خواهد شد.

کد خبر 677837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.