کلیات طرح جامع اربعین در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: طرح جامع اربعین برای چهار تا پنج مرز اصلی به شورای عالی معماری و شهرسازی رفت که کلیات آن مصوب شده است و اکنون در حال آماده‌سازی طرح تفصیلی این طرح برای استان‌ها هستیم.

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در جلسه با وزیر کشور عراق تعاملات بین دو کشور درباره زائران انجام شد، اظهار کرد: بازدیدی به منظور بررسی وضعیت امکانات در مرز خسروی انجام شد و شاهد تلاش‌های همه بودیم.

وی افزود: پروژه‌ها به سه دسته اولویت‌دار میان‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود که دسته اول شامل طرح‌های میان‌مدت از جمله افزایش گیت‌ها می‌شود و باید اربعین امسال به نتیجه برسد تا همچون سال گذشته تراکم نداشته باشیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: پروژه‌های میان‌مدت باید تا پایان دولت اجرایی شود، اما مهم‌تر از همه اجرای پروژه‌های میان‌مدت است تا دوباره‌کاری نشود، همچنین لازم است تمام پروژه‌ها در قالب طرح جامع و طرح تفصیلی لحاظ شود.

جمالی‌نژاد ادامه داد: طرح جامع اربعین برای چهار تا پنج مرز اصلی به شورای عالی معماری و شهرسازی رفت که کلیات آن مصوب شده است و اکنون در حال آماده‌سازی طرح تفصیلی این طرح برای استان‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: بسیاری اقدامات در راستای تجمیع و تأمین طرح جامع و تفصیلی برای اربعین است، به عنوان مثال بعضی سرانه‌ها را در مرز خسروی کم داریم که در طرح دیده شده است و به همین دلیل تلاش اصل ما این است که بتوانیم طرح را کامل کنیم و در اختیار شهروندان بگذاریم؛ امیدواریم سال‌های آینده امور روان‌تر و خدمات به نحو بهتری به مردم ارائه شود.

کد خبر 677779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.