پیشرفت مدیریت شهری با نگاه به آینده

دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان، شامگاه جمعه در حالی که از استقبال بی‌نظیر مشتریان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری برخوردار شده بود، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در حالی ساعت‌های پایانی خود را گذراند که حضور بازدیدکنندگان بی‌وقفه و پرشور بود؛ در مجموع می‌توان گفت که بیشتر کسانی که بعدازظهر جمعه و اوقات فراعت خود را به بازدید از آخرین روز نمایشگاه جامع مدیریت شهری اختصاص دادند، از این بازدید بهره خوبی برده‌اند.

نمایشگاه‌های مدیریت شهری محل تلاقی ایده‌ها برای کمک به چرخه بهتر خدمات در شهرداری‌ها است

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان هم در بازدید از آخرین روز نمایشگاه جامع مدیریت شهری به این موضوع اشاره می‌کند که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باید نگاه به آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پیشرفت مدیریت شهری با نگاه به آینده

وی می‌افزاید: این نمایشگاه در مجموع می‌تواند سال جاری نسبت به سال گذشته، نمره بالایی را به خود اختصاص دهد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند محل تلاقی ایده‌ها، افکار و خریداران و فروشندگان باشد تا بتواند به چرخه بهتر اقتصاد و خدمات در شهرداری‌ها کمک کند.

حضور جوانان در این نمایشگاه قابل توجه بود، به‌طوری که به گفته علیزاده که به همراه همسر خود در نمایشگاه حاضر شده است، «در این نمایشگاه به‌روزترین امکانات، تجهیزات، ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین مدیریت شهری به نمایش گذاشته شده و به این دلیل، بازدید از آن برای آن‌ها جذابیت خاصی را داشته است.»

زوج میانسال دیگری در غرفه دانش‌بنیان‌ها کنجکاوانه در حال پرسش و پاسخ از مسئولان غرفه بودند، آنها نیز معتقد بودند: «تنوع موضوع زیاد است و اگر بحث دانش‌بنیان‌ها و خدمات آنها با ماشین‌های سنگین که جذابیت خاص خود را برای بازدیدکنندگان دارد، به صورت جداگانه و تخصصی‌تر برگزار می‌شد، به‌طور قطع بازخورد بهتری داشت.»

پرواز به سوی الوهیت

غرفه سازمان زیباسازی نیز میزبان استاد مجید صادق‌زاده بود که تابلوی نگارگری به طول چهار متر با رنگ‌های ارغوانی، سبز، زرد، نارنجی و صورتی در بال و پر سیمرغانی که سر بر آسمان کشیده‌اند و به سوی حق پرواز می‌کردند، را به نمایش گذاشت.

استاد مجید صادق‌زاده، نقاش و نگارگر این اثر زیبا در غرفه سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری با بیان اینکه برای نخستین بار نگارگری یک تابلو به طول ۴ متر با تکنیک اکریلیک در ملأ عام انجام می‌شود، می‌گوید: موضوع این اثر حرکت به سوی رحمانیت و نور هدایت است.

وی درباره این اثر و نقش نگارگری معاصر در تلطیف فضاهای شهری می‌افزاید: در این تابلو نشانه‌های رحمانیت و الوهیت را می‌توان مشاهده کرد، نشانه‌هایی که این روزها در طراحی و زیباسازی فضاهای شهری بسیار لازم و مناسب است و هنر نگارگری معاصر می‌تواند این مهم را در طراحی فضاهای شهری امروز تداعی کند.

استاد نگارگر معتقد است: اصفهان یک کلمه اما دارای فضاهای مختلف و متنوعی است، بنابراین هنر شهری باید به خلق آثار سنتی بیشتر بپردازد تا ضمن حفظ هویت تاریخی و سنتی شهر، نظر و ذائقه مخاطبان امروزی را نیز برانگیزد که هنر نگارگری در این زمینه توانمند و ظرفیت قابل توجهی دارد.

غرفه ماشین‌های سنگین و آتش‌نشانی بیشترین توجه و میزان رضایت را به خود اختصاص داده و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نگین درخشان این دوره از نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان بود.

حدود ساعت ۲۱:۰۰ کم‌کم غرفه‌ها به جمع‌آوری وسایل خود پرداختند، بنرها، تزئینات و ماکت‌های خود را برچیدند و میز و صندلی‌ها را به کناری می‌گذاشتند، چراغ‌ها یکی پس از دیگری خاموش می‌شد و بازدیدکنندگان در واپسین لحظات نمایشگاه همچنان مشتاقانه از دقایق آخر استفاده می‌کردند.

آخرین روز از دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان، شامگاه جمعه، سیزدهم مردادماه، در حالی که از استقبال خوب مشتریان و بازدیدکنندگان برخوردار شده بود به کار خود پایان داد.

گزارش از: ریحانه راهپیما

کد خبر 677745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.