ضرورت بهبود وضعیت حمل و نقل زائرین اربعین/ مشکل کمبود آب مناطق غرب اهواز و خوزستان جدی است

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تا ده سال اربعین در فصل گرما قرار دارد، گفت: حمل و نقل زائرین اربعین یکی از مشکلات اصلی بود، با توجه به افزایش زائرین باید وضعیت حمل و نقل آنها بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز_ سیزدهم مردادماه_ شهر اهواز اظهار کرد: در مناطق غرب اهواز و خوزستان مشکل کمبود آب جدی است، مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه و هویزه برای کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند، به برخی از مسئولان پیشنهاد شد تا با تهیه ماشین‌آلات از رودخانه کارون به سمت شهرستان‌های غرب استان کانال حفاری و به این مناطق آب منتقل کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در مسئله حجاب اهمیت زیادی دارد، رعایت حجاب باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، استحکام خانواده و جلوگیری از نگاه ابزاری به زن می‌شود نباید نسبت به بی‌حجابی بی تفاوت بود چرا که این بی تفاوتی گاهی باعث شده برخی مدیران به درستی به وظایف خود در این خصوص عمل نکنند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی را باید مردم انقلابی ایران ببینند، دشمن بزرگترین جنگ روانی خود را علیه اهل بیت و ایران اسلامی رقم زده تا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اختلال ایجاد کند اما نمی‌داند خط قرمز شیعه، اهل بیت (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی آماده کنیم، افزود: در کشور عراق اکثر امور خدمت‌رسانی به زائرین و مواکب توسط مردم صورت می‌گیرد این در حالی است که در ایران دولت و ادارات این کار را انجام می‌دهند شایسته است مردمی‌سازی خدمات اتفاق بیافتد.

موسوی فرد تاکید کرد: هزاران نفر از عاشقان امام حسین (ع) از کشورهای مختلف در پیاده‌روی عظیم و بین‌المللی اربعین حاضر می‌شوند، باید بهترین خدمات‌رسانی به زائران حسینی در استان انجام شود، دولتمردان باید زیرساخت‌ها را برای برگزاری این مراسم فراهم کنند، مردم هم می‌توانند برای ادای نذر خود به موکب‌داران کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۰ سال مراسم اربعین حسینی در هوای گرم قرار دارد و می‌توان سیستم خنک‌کننده را به مواکب نذر داد، گفت: یکی از مشکلات سال گذشته زائران حسینی در ایران و عراق موضوع حمل و نقل زائران بود، امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش حضور زائران در این مراسم مواجه باشیم به همین دلیل باید وضعیت حمل و نقل مناسب باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که مردم متدین استان می‌توانند انجام دهند این است که با استفاده از خودروهای خود زائران را به مرز برسانند، درهای خانه‌ها و حسینیه‌های مردم خوزستان باید به روی زائران باز باشد و از این مسافران استقبال کنند.

کد خبر 677705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.