متولیان شهرهای جدید در راستای هوشمندسازی آن‌ها اقدام کنند

شهردار مجلسی گفت: با توجه به اینکه متولی شهرهای جدید شرکت مادر تخصص و شرکت‌های عمران است، هیچ نگاهی توسط متولیان انجام نمی‌شود که نیاز است شرکت‌های مادر تخصصی و وزارت راه و شهرسازی طراحی لازم را به منظور هوشمندسازی شهرهای کوچک انجام دهند.

حمیدرضا رجبی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نمایشگاه تجهیزاتی که در معرض دید قرار دادند از جمله تجهیزات آتش‌نشانی بسیار به‌روز بود.

وی افزود: در حوزه فضای سبز، با توجه به کمبود آب در استان اصفهان موارد خوبی برای مقابله با کم آبی بیان کرده‌اند تا طرح‌هایی که برای مصرف بهینه قابل اجرا است به خوبی انجام شود.

شهردار مجلسی با اشاره به اینکه غرفه شهر هوشمند در نمایشگاه جالب بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متولی شهرهای جدید شرکت مادر تخصص و شرکت‌های عمران است اما متأسفانه با توجه به تعریفی که برای شهرهای جدید شده هیچ نگاهی توسط متولیان انجام نمی‌شود که نیاز است شرکت‌های مادر تخصصی و وزارت راه و شهرسازی طراحی لازم را به منظور هوشمندسازی شهرهای کوچک انجام دهند.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های شهری در نمایشگاه آورده بودند که امکانات آن‌ها نسبت به اتوبوس‌هایی که در گذشته در شهرها خدمات‌رسانی می‌کردند به‌روزتر است.

رجبی تصریح کرد: اگر در زمینه هوشمندسازی بیشتر ورود پیدا کنند شهری هوشمند در تمام حوزه‌ها ایجاد می‌شود، مثلاً میزان نیاز آب فضای سبز را نیز می‌توانند به صورت هوشمندسازی پیش‌بینی کنند تا هم خدمات رسانی برای شهرداری‌ها صرفه‌جویی داشته باشد و هم خدمات به‌روزتر شود.

وی با بیان اینکه نخستین مشکل شهرهای جدید مدیریت شهری و شرکت عمران است زیرا تا جمعیت شهرهای جدید به ۱۰ هزار نفر نرسد شهرداری در آن مستقل نمی‌شود، گفت: در ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی قانون شفاف نیست، با توجه به بودجه‌ای که شرکت عمران در شهرهای جدید دارد به آن صورتی که باید هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای برخی زیرساخت‌ها انجام نمی‌شود و بعضاً در حد رفع تکلیف است.

شهردار مجلسی افزود: رسانه‌ها هر چه اطلاع رسانی دقیق و به موقع انجام دهند حضورشان پررنگ‌تر و ضرورتشان بیشتر است، خبرگزاری ایمنا به عنوان خبرگزاری شهر و شهروندی از رسانه‌های فعال‌تر و دقیق در این حوزه است.

کد خبر 677632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.