روند رو به رشد نمایشگاه جامع مدیریت شهری/ رسانه بازوی تحقق شهر هوشمند و پایدار است

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به نقش رسانه در سبد مصرفی شهروندان و نقش و تأثیر مدیریت شهری در زندگی شهروندان، باید به عنوان یکی از بازوهای تحقق شهر هوشمند مورد توجه قرار گیرد.

علی صالحی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این نمایشگاه این است که بتوانیم به‌روزترین دستاوردهای حوزه مدیریت شهری را کنار هم قرار دهیم و شرکت‌هایی که فرصت دیده شدن ندارند را اینجا آورده و در کنار هم با استفاده تجارب یکدیگر مجموعه خدماتی که کمتر به شهروندان ارائه شود را ارتقا دهیم.

وی افزود: مجموعه خدمات مدیریت شهری دلیل پیچیدگی، لایه‌ها و مأموریت‌های متناسب با اقلیم، موقعیت جغرافیایی و شرایط شهرها مشخص می‌شود و گاهی ابداعات، راهکارها و راه حل‌های جدیدی به‌وجود می‌آید که شهرها، نمی‌توانند به‌غیر از آن را استفاده کنند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه امسال رشد خوبی داشته است اما باید تلاش کنیم متقاضی و ارائه دهنده محصول را بیشتر به یکدیگر متصل کنیم، گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه جامع مدیریت شهری مخاطب تخصصی در حوزه‌های شهری دارد، اگر بتوانیم این بخش‌ها را بیشتر نزدیک کنیم و محصولات ارائه شده کاربردی و متناسب با نیاز روز باشد، مأموریت نمایشگاه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند نمایشگاه جامع مدیریت شهری رو به رشد است، تصریح کرد: معتقدم این موارد را باید برای دوره‌های بعدی مد نظر داشته باشیم تا ارتقای خدمات به شهروندان اتفاق بیفتد.

صالحی اضافه کرد: مدیریت شهری محصولات و خدماتی داشته است که در گذشته به‌صورت وارداتی تأمین می‌شد که شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین آن باید تلاش کنند؛ همچنین محصولات داریم که باید بهینه‌سازی شود تا با راندمان و تأثیرگذاری بهتری به شهروندان ارائه شود.

مجموعه‌هایی همچون خبرگزاری ایمنا که در کنار مدیریت شهری است، از نظر آینده فناوری، ادبیات محتوایی و توسعه فناوری ارتباطات می‌تواند در کنار شهرداری‌ها ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: مهم‌تر از دو مورد، مسائل جدیدی در بخش مکانیزه و برای پاسخگویی به نیازها داریم که اگر نگاه مدیریت شهری، شهر هوشمند، پایدار، دارای بافت منظم شهری، مصرف‌کننده درست منابع، دسترسی درست خدماتی و شرایط مناسب شهروندان برای زندگی است، مهم‌ترین محل بروز و ظهور فعالیت دانش‌بنیان‌ها در همین بخش‌ها و خدمات شهری است تا آن‌ها به سمت آینده‌پژوهی در رابطه با مسائل شهر بروند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌عنوان مثال اگر قرار است در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک پروژه‌های جدید ایجاد کنیم، باید متناسب با افق مدیریت شهری و به‌واسطه دستاوردهای دانش‌بنیان باشد.

وی اضافه کرد: فاکتورهایی همچون قابلیت اجرایی، مالی، اقتصادی و به‌صرفه بودن در نظر گرفته می‌شود که معتقدم باید پیوست دانش و فناوری و نگاه دانش‌بنیان نیز مد نظر باشد تا با افق شهر پایدار و هوشمند، برای سیاست‌های کلان و تصمیم‌گیری‌های بیش از پنج ساله موضوع دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد.

صالحی گفت: شهر یک موجود زنده است که نیاز به ارتباط گرفتن، گفت‌وگو و تعامل دارد و با توجه به اینکه مهم‌ترین ابزار امروزی هوش مصنوعی است، به یکی از محورهای تأثیرگذار تبدیل می‌شود و رسانه و فضای مجازی به‌عنوان ابزارهای ارتباطی، تحلیل و انتقال پیام، حتی مدیریت افکار نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیران شهری باید به موضوع رسانه به‌عنوان یک بازوی اساسی برای نقش‌آفرینی و ارتباط در پیکره این موجود زنده استفاده کنند، تاکید کرد: مجموعه‌هایی همچون خبرگزاری ایمنا که در کنار مدیریت شهری است، از نظر آینده فناوری، ادبیات محتوایی و توسعه فناوری ارتباطات می‌تواند در کنار شهرداری‌ها ایفای نقش کند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با توجه به نقش رسانه در سبد مصرفی شهروندان و نقش و تأثیر مدیریت شهری در زندگی شهروندان، رسانه عرصه فراگیر برقراری تعامل بین شهروندان و مجموعه‌های خدمات‌رسان است، بنابراین ارتباط با آن‌ها باید تقویت شود.

وی ادامه داد: از رسانه‌هایی که به‌صورت تخصصی در مقیاس محلی و با محتوای شهری در حال تولید محتوا هستند یا پیام شهروندان را به متولیان منتقل می‌کنند، به‌عنوان یکی از بازوهای تحقق شهر هوشمند و پایدار باید استفاده کنیم.

کد خبر 677532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.