حمایت جامعه در ترویج تغذیه با شیر مادر تاثیرگذار است

رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جوامع با توانمندسازی خانواده‌ها و حفظ محیط‌های دوستدار تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در ایجاد تعادل بین زندگی و کار برعهده دارند، گفت: مادران برای ایجاد امکان شیردهی به حمایت تمام جامعه نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ثریا زحمتکش امروز -پنج‌شنبه دوازدهم مردادماه- در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی شیر مادر اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر نخستین گامی است که مادر برای مراقبت از کودک و بنا نهادن اساس تندرستی و رشد و تکامل جسمی، روانی و عاطفی وی بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه شیر مادر به عنوان اکسیری بی‌نظیر و بدون جانشین برای تغذیه شیرخواران در جهان شناخته شده که حتی در سلامت مادران نیز نقش مهمی دارد، افزود: یکم آگوست مصادف با دهم مردادماه به نام روز جهانی شیر مادر نام‌گذاری شده است که این روز در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود و هدف از نام‌گذاری این روز، تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است.

رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: شعار امسال هم‌سو با قانون‌های جوانی جمعیت و ترویج تغذیه با شیر مادر «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه» است.

وی تصریح کرد: این شعار با هدف دستیابی به اهدافی از جمله افزایش آگاهی والدین شاغل پیرامون شیردهی و فرزندپروری، اعطای مرخصی زایمان با پرداخت کامل حقوق و حمایت آنان در محل کار به عنوان ابزاری مهم برای شیردهی موفق، جلب حمایت افراد، سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای افزایش همکاری و حمایت از شیردهی در محل کار و اقدام برای بهبود شرایط کار و حمایت‌های مرتبط برای شیردهی تعیین شده است.

زحمتکش اضافه کرد: شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر امسال این امکان را فراهم می‌ کند، تا دولت‌ها، سیاست‌گذاران، بخش‌های سلامت، خانواده‌ها و مردم از مزایای تغذیه زود هنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه شوند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان، جوامع و والدین با توانمندسازی خانواده‌ها و حفظ محیط‌های دوستدار تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در ایجاد تعادل بین زندگی و کار برعهده دارند، خاطرنشان کرد: مادران برای ایجاد امکان شیردهی به حمایت تمام جامعه نیاز دارند.

کد خبر 677517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.