جزئیات کارایی و مزایای پلاک‌های آبی هوشمند اعلام شد

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان جزئیات کارایی و مزایای پلاک‌های آبی هوشمند را تشریح کرد و گفت: از طریق این پلاک‌ها امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارائه خدمات مختلف و به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهرداری فراهم می‌شود.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تحقق هدف دستیابی به شهر هوشمند، دغدغه شهروندان و مدیران ارشد است، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای تحقق این هدف ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است.

وی افزود: ایجاد ارتباط بین سازمان‌ها و توسعه خدمات‌رسانی به شهروندان نیاز به یک پلتفرم جهت گردآوری خدمات و ایجاد دسترسی مکانی و اختصاصی شهروندان دارد که لازمه این‌ها معرفی یک پلتفرم مکان‌مند و منتسب به هر شهروند است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به پلاک‌های آبی هوشمند که در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری نیز در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پلاک آبی هوشمند بستری برای ارائه خدمات نهادهای مختلف نظیر شهرداری و سازمان‌های وابسته، ارائه دهنده خدمات اورژانسی (آتش‌نشانی و اورژانس)، شرکت پست، ادارات آب، برق و گاز، اتاق اصناف فراهم می‌کند؛ بستری برای برقراری ارتباط بین هر شهروند به شکل اختصاصی با سازمان‌های مذکور به‌شکل دوطرفه و برای اطلاع‌رسانی و انجام تبلیغات خصوصی است.

وی با بیان اینکه پس از به‌روزرسانی و اختصاص پلاک‌های آبی شهرداری به املاک، به‌هنگام‌سازی پلاک‌های قبلی و سپس تعیین پلاک آبی شهرداری انجام می‌شود، گفت: در ادامه طراحی پایگاه داده جهت ایجاد کلید مشترک برای ارتباط سازمان‌های مختلف انجام می‌شود.

فردانی با اشاره به ادامه مراحل پروژه نصب پلاک آبی تصریح کرد: طراحی و اتصال لینک اختصاصی به QR هر پلاک آبی، تولید پلاک‌های آبی، نصب پلاک‌های آبی و در پایان اتصال اطلاعات توصیفی منتسب به هر ملک و تکمیل فایل نقطه‌ای مکانی املاک از مراحل این پروژه است.

وی با بیان اینکه با نصب پلاک آبی، شناسنامه‌دار کردن املاک و مستغلات، QR هوشمند و نمایش موقعیت دقیق آن روی نقشه‌های پایه شهر اصفهان همراه با فیلدهای توصیفی پلاک آبی، کد پستی، کد نوسازی، نشانی استاندارد، لینک QR هوشمند و رسته اصلی کاربری، امکان‌پذیر است، افزود: تکمیل قسمتی از اطلاعات مورد نیاز سیستم شهرسازی از جمله نشانی استاندارد و شماره پلاک آبی از طریق اسکن QR هوشمند، جهت صدور برخط پروانه انجام می‌شود.

جزئیات کارآیی و مزایای پلاک‌های آبی هوشمند اعلام شد

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان ادامه داد: امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز شهروندان نظیر کد نوسازی و خدمات مرتبط با آن، تکمیل پروفایل شهروندان با ثبت فیلدهای اطلاعات مورد نیاز شهروندان قبل از خدمات‌رسانی، همچنین زمینه استفاده از اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات شهری مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای پلاک هوشمند خاطرنشان کرد: پیش‌بینی قابلیت استفاده در تمام سامانه‌هایی که به‌نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس‌دهی به شهروندان است، اتصال به درگاه‌های اینترنتی مراکز خرید و دریافت خدماتی از جمله شارژ کیف پول اصفهان‌کارت برای استفاده در فروشگاه‌های کوثر و سایر فروشگاه‌های بزرگ، امکان پرداخت‌های الکترونیکی از جمله بلیت اتوبوس داخلی شهری، مترو، مراکز تفریحی و اماکن تاریخی و استفاده در تمام سامانه‌هایی که به‌نحوی خدمات آن‌ها بر پایه مکان‌محور باشد، از مزایای پلاک هوشمند است.

فردانی با بیان اینکه از طریق پلاک‌های هوشمند امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی مانند بله، روبیکا و آی‌گپ به‌منظور ارائه خدمات مختلف و به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهرداری فراهم می‌شود، تصریح کرد: خدمات‌رسانی مطلوب در برنامه‌ریزی و برآوردهای صحیح بودجه و در سیستم عوارض نوسازی و کسب‌وپیشه و امکان ایجاد سامانه بانک اصناف اصفهان با استفاده از پلاک آبی هوشمند منتسب به نقاط تجاری، از دیگر مزایای این سامانه است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون به‌روزرسانی و اختصاص پلاک آبی هوشمند در مناطق هشت، ۱۰ و ۱۲ به پایان رسیده است، گفت: به‌روزرسانی و اختصاص پلاک آبی هوشمند در مناطق یک، چهار، پنج، هفت و ۱۴ در مرحله تحویل موقت و در مناطق چهار و ۱۲ با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود تسهیل در اختصاص اعتبار برای مناطق باقی‌مانده جهت اختصاص پلاک آبی به‌همراه تهیه و نصب پلاک‌های هوشمند انجام شود، خاطرنشان کرد: هم‌فکری و همکاری مدیران ارشد در پیشبرد اهداف و ارتباط بین نهادهای داخل شهرداری اصفهان و ارگان‌های خدمات‌رسان شهر اصفهان و صدور دستورات مقتضی برای همکاری به‌منظور تسریع در انجام پروژه در مناطق مختلف شهر اصفهان باید انجام شود.

کد خبر 677380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.