کاهش هزینه‌های سربار مدیریتی با برقراری تعاملات سازنده/ مغفول ماندن نقش اجتماعی شهرداری‌ها

شهردار شهرکرد گفت: می‌توانیم با برقراری تعاملات موثر میان دو شهرداری اصفهان و شهرکرد، هزینه‌های سربار مدیریتی را به واسطه وجود شرکت‌های مشترک کاهش دهیم که برای هر دو شهرداری مطلوب خواهد بود، از سوی دیگر می‌توان از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در هر دو استان به‌منظور رفع مشکلات استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری اظهار کرد: حوزه خدمات‌دهی شهرداری نسبت به دستگاه‌های دیگر بیشتر است؛ لذا نیاز به تبادل اطلاعات و تجارب میان شهرداری‌های مختلف احساس می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط با حوزه مدیریت شهری در ایجاد انگیزه، حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات و هوشمندسازی شهر اثرگذار است.

شهردار شهرکرد نوع خدمات‌رسانی به مردم توسط شهرداری‌ها و حوزه حمل‌ونقل را دو موضوع مهم دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه نمایشگاه‌ها با این رویکرد برگزار شود، برای شهرداری‌های مختلف تأثیرگذار خواهد بود.

واحدیان تصریح کرد: شهرکرد در مجاورت استان اصفهان قرار دارد و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ لذا در این مکان حاضر شدیم تا بتوانیم از تجارت شهرداری اصفهان و شرکت‌هایی که در حوزه مدیریت شهری فعال هستند، استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: دو استان چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان در مجاورت یکدیگر قرار دارند و بررسی موضوعات مرتبط در حوزه شهرسازی می‌تواند کمک‌کننده باشد، هرچند اصفهان به دلیل قدمت و بافت تاریخی شرایط متفاوتی را نسبت به شهرکرد دارد.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرکرد به لحاظ اکولوژی منظر، بکر بودن فضای شهری و توپوگرافی آن شرایط متفاوتی دارد، اما می‌تواند در حوزه شهرسازی از اصفهان الگوبرداری کند.

واحدیان ادامه داد: مهم‌ترین شاخص یکسان میان دو شهر گردشگری است، گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه پایدار شهر است و جزو درآمد پایدار محسوب می‌شود؛ بنابراین ارتباط‌گیری دو استان در کنار هم از باب قدمت تاریخی در اصفهان و گردشگری بومی و بکر از لحاظ منظر شهری در شهرکرد، با اعمال یک نگاه منطقی می‌تواند زمینه مطلوبی را برای توسعه گردشگری فراهم کند تا یک درآمد پایدار در استان چهارمحال‌وبختیاری شکل گیرد.

کاهش هزینه‌های سربار مدیریتی با برقراری تعاملات سازنده/ مغفول ماندن نقش اجتماعی شهرداری‌ها

هر دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری با معضل ترافیک روبه‌رو هستند

وی اظهار کرد: فاصله کم میان دو استان، وضعیت آب و هوایی دو استان اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری و تردد بالای مردم میان دو استان، می‌تواند زمینه‌ساز برقراری تعاملات بسیار خوبی باشد.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حین بازدید از بخش فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان متوجه پیشگام بودن شهرداری در مباحث الکترونیک‌سازی و هوشمندسازی شدم.

واحدیان تاکید کرد: می‌توانیم به واسطه ارتباط میان دو شهرداری هزینه‌های سربار مدیریتی را به واسطه وجود شرکت‌های مشترک کاهش دهیم که برای هر دو شهرداری مطلوب خواهد بود، از سوی دیگر می‌توان از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در هر دو استان بهره برد.

وی اضافه کرد: هر دو استان اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری با معضل ترافیک روبه‌رو هستند، در قالب پارک حاشیه‌ای یک شرکت دانش‌بنیان با یک سیستم الکترونیک در حال مدیریت ماشین‌های پارک‌سوار است تا ترافیک در هر دو شهر روان‌سازی شود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: به واسطه حمایت از تولید داخل و در راستای نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با شرکت‌های دانش‌بنیان در هر دو استان ارتباط گرفتیم و اتفاقات خوبی در راستای تدوین طرح‌های جامع ترافیک را شاهد بودیم.

واحدیان ادامه داد: پس از چندین سال، در سال جاری زمینه‌ها برای شهرکرد به عنوان شهر دوستدار کودک فراهم شد و موفق شدیم در قالب یک شرکت دانش‌بنیان و با حمایت دانشگاه اصفهان، طرح جامع این پروژه را پیش ببریم، طرح تفصیلی شهر دوستدار کودک برای شهرکرد تا پایان سال تهیه خواهد شد تا بتوانیم برای برندسازی شهر در راستای شهر دوستدار کودک گام‌هایی برداریم.

وی ادامه داد: یکی از سازمان‌های شهرداری شهرکرد سازمان فاوا است که آموزش‌های لازم به کاربران آن در شهرداری داده شده است و خدمات الکترونیکی ارائه می‌شود، در حوزه عمران، نظارت پروژه و خدمات شهری جای کار بسیار است؛ بنابراین با اصفهان ارتباط برقرار کردیم تا نسبت به الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فرایندها اقدام شود.

شکاف جدی میان شهروند و مدیریت شهری وجود دارد

شهردار شهرکرد گفت: شفاف‌سازی نخستین گام برای الکترونیکی کردن هوشمندسازی است و شهرداری شهرکرد در این زمینه پیشگام بوده است؛ در حال حاضر تمام مردم می‌توانند به‌راحتی برای دریافت خدمات به سامانه دسترسی داشته باشند.

واحدیان تاکید کرد: ۲۰ سال است در تمام شهرهای ایران شعار می‌دهیم که شهرداری‌ها از نهاد خدماتی به اجتماعی تبدیل شوند، اما گامی برداشته نشده است.

وی افزود: باید توجه داشت که جنس خواسته‌های مردم تغییر کرده است و بیشتر ابعاد روحی‌روانی دارد، آن‌ها در حوزه هرس درختان، نوع گونه‌ها، رنگ‌بندی شهرها، خط آسمان و سیما و منظر شهری صحبت می‌کنند، بنابراین مدیریت شهری از هم‌اکنون باید پاسخگو باشد.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: شکاف جدی میان شهروند و مدیریت شهری وجود دارد، به علاوه مسئولیت‌پذیری و مشارکت شهروند در خدمات‌دهی شهری کاهش پیدا کرده و این معضل اصلی شهرها است که باید در ابعاد مختلف از جمله مباحث مربوط به بودجه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 677252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.