درمان آرتروز زانو در تهران
آرتروز زانو

امروزه در تهران و کرج مراکز درمانی زیادی خدمات درمان آرتروز زانو را به مراجعین خود ارائه می دهند.

اگر ساکن تهران یا کرج بوده و دچار آرتروز زانو هستید، مطمئناً با آگهی های درمان آرتروز زانو در تهران و درمان آرتروز زانو در کرج مواجه شده اید. امروزه در تهران و کرج مراکز درمانی زیادی خدمات درمان آرتروز زانو را به مراجعین خود ارائه می دهند.

هر مرکز درمان آرتروز زانو در تهران و کرج به روش های مختلف اقدام به درمان آرتروز زانو می کند. اما قبل از اینکه به روش های درمان این بیماری بپردازیم، می خواهیم بدانیم علت ایجاد آرتروز زانو چیست و چه علائمی دارد. بعد از شناخت این موارد با روش های درمان آن آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

آرتروز و علائم آن

درباره علت ایجاد آرتروز زانو و همچنین علائم آن باید گفت سه استخوان ران (فمور)، ساق پا (درشت نی) و کاسه زانو (کشکک) به هم پیوند می خورند تا مفصل زانو را تشکیل دهند. یک ماده صاف به نام غضروف انتهای این سه استخوان را می پوشاند. کار این غضروف جلوگیری از ساییدگی بین این سه استخوان است. آرتروز زانو زمانی رخ می دهد که این غضروف فرسوده شده باشد و در صورت حرکت، زانو سفت و دردناک شود.

شایع ترین علائم این بیماری عبارتند از:

  • درد زانو

این درد معمولاً در پشت یا جلوی زانو، هنگام فعالیت هایی مثل راه رفتن، بالا رفتن از پله، زانو زدن و … ایجاد می شود. درد ممکن است در طول شب نیز وجود داشته باشد.

  • سفتی زانو

احساس سفتی و گیر کردن زانو بعد از دوره های طولانی بی تحرکی مثل نشستن.

  • محدودیت دامنه حرکتی

این موضوع شامل کاهش توانایی خم و راست کردن کامل زانو می شود.

  • صداهای زانو

صداهای ترق ترق، خش خش یا کلیک هنگام حرکت دادن زانو.

  • تورم

گاهی کمی تورم در زانو دیده می شود.

  • سستی زانو

احساس ناپایداری و سستی در زانو.

تورم یکی از علائم آرتروز زانو

تورم یکی از علائم آرتروز زانو

علت ایجاد آرتروز زانو چیست؟

در پاسخ به سوال علت ایجاد آرتروز زانو چیست باید گفت پزشکان عوامل مختلفی را در بروز این بیماری دخیل می دانند. بعضی از این عوامل موروثی هستند و برخی دیگر بر اثر رعایت نکردن موارد بهداشتی و ایمنی به وجود می آیند.

علت ایجاد آرتروز زانو عبارتند از:

  • فرسودگی و از بین رفتن غضروف مفصلی زانو با گذشت زمان
  • آسیب‌دیدگی و صدمات وارده به زانو
  • التهاب مزمن مفصل زانو
  • اختلالات متابولیکی مثل نقرس
  • چاقی و اضافه وزن که بار اضافی به مفاصل وارد می‌کند
  • سن بالا که باعث استهلاک غضروف‌ها می‌شود
  • عوامل ژنتیکی و خانوادگی
  • صدمات ورزشی در ورزش‌های پرفشار مثل فوتبال، بسکتبال و...
  • شغل‌هایی که نیاز به زانو زدن و چمباتمه زدن مکرر دارند.

گذشته از علت ایجاد آرتروز زانو باید گفت به جز موارد ژنتیکی، مطمئناً بهترین راه برای مقابله با این بیماری پیشگیری است. با رعایت بعضی از نکات به راحتی می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد یا حداقل بروز آن را به تعویق انداخت.

پزشکان اجتناب از انجام برخی کارها و همچنین انجام دادن برخی کارها را برای پیشگیری از این بیماری توصیه می کنند. موثرترین کارهایی که برای پیشگیری از آرتروز زانو می توان انجام داد عبارتند از:

  • کاهش بار وزنی روی زانو با حفظ وزن ایده آل.
  • اجتناب از فعالیت هایی که باعث فشار بیش از حد به زانوها می شود، مانند دویدن.
  • تقویت عضلاتی که از زانو حمایت می کنند.
  • کار بر روی عضله چهار سر ران و همسترینگ در پشت ران که می تواند به جذب بخشی از فشار وارده به زانو کمک کند.

درمان آرتروز زانو در تهران

درمان آرتروز زانو در تهران و درمان آرتروز زانو در کرج بسته به نوع و مرحله آرتروز، سن، شدت درد و عوامل دیگر متفاوت است. از دست دادن غضروف قابل برگشت نیست، اما راه هایی برای کاهش درد و جلوگیری از آسیب های بیشتر وجود دارد. درمان آرتروز زانو در تهران و کرج به روش جراحی انجام می شود.

کلینیک سلامت پا پردیس با سابقه درخشان و طولانی به عنوان نخستین مرکز تخصصی اسکن پا مفتخر به ارائه خدمات اسکن کامپیوتری پا و درمان غیر جراحی در آرتروز زانو، صافی کف پا، انحراف زانوی ضربدری و پرانتزی، درمان خار پاشنه و میخچه، درمان درد ساق پا و کف پا، درمان انحراف مفصل مچ پا می باشد.

این کلینیک مجهز به جدیدترین و مدرن ترین دستگاه های اسکنر پا با تکنولوژی کشور آلمان می باشد و آماده خدمت گذاری با استفاده از جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی است.

درمان غیر جراحی

درمان غیر جراحی

مرکز درمان آرتروز زانو در تهران

همانطور که در بالا ذکر شد کلینیک های زیادی در تهران و کرج اقدام به درمان آرتروز زانو می کنند. ناگفته پیداست که همه این کلینیک ها دارای مجوز رسمی و تیم پزشکی مجرب برای خدماتی از جمله درمان آرتروز زانو هستند.

شاید انتخاب هر مرکز درمان آرتروز زانو در تهران و درمان آرتروز زانو در کرج از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با یک دیگر نداشته باشد؛ ولی مطمئناً انتخاب کلینیکی که از متخصصین ماهر و با تجربه سود می برد، نتیجه درمانی متفاوتی در پی خواهد داشت. انتخاب یک کلینیک خوب روند درمان و بهبودی شما را مطمئن و سریع تر خواهد کرد.

یکی از کلینیک های خوب در زمینه درمان آرتروز پا، کلینیک سلامت پا پردیس است. کلینیک سلامت پا پردیس با بهره گیری از متخصصین کاربلد و کادر درمانی مجرب شما را از آزمایش های قبل از درمان تا مراقبت های پس از درمان، جراحی و فیزیوتراپی، همراهی و راهنمایی خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مرکزِ درمان آرتروز زانو در تهران می توانید به سایت این کلینیک مراجعه فرمایید.

تلفن تماس با کلینیک سلامت پا فردیس

۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳

۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳

۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰

کد خبر 677068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.