وب مانی چیست + کارمزد، مزایا و کیف پول WebMoney

وب مانی (WebMoney) یک سامانه بین المللی برای انجام خدمات مالی و پولی آنلاین شبیه به پی‌پال است. در این وب سایت امکان انجام تراکنش‌های مالی آنلاین در سراسر جهان بدون نیاز به کارت اعتباری و یا حساب بانکی فراهم است.

به گزارش ایمنا، وب مانی یک شبکه پرداخت الکترونیک متعلق به کشور روسیه است که در نوامبر سال ۱۹۹۸ میلادی راه‌اندازی شده است. این شرکت در ابتدا یک سرویس نقل و انتقال پول مختص دلار آمریکا بود که در پی بحران مالی سال ۱۹۹۸ روسیه و به دلیل افزایش استفاده از دلار آمریکا در روسیه تأسیس شده بود. وب مانی خود را به روسیه و خدمات نقل و انتقال دلار آمریکا محدود نکرد و در سال ۲۰۱۵ شرکت Web Money Europe که در کمبریج انگلستان تأسیس شده است، از FCA (نهاد ناظر امور مالی در انگلستان) مجوز صدور پول الکترونیکی در منطقه اقتصادی اروپا را دریافت کرد. در همان سال وب مانی پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی Web Money Funding را با هدف اجرای پروژه‌هایی نظیر کمک‌های داوطلبانه، مشارکت در خریدهای گروهی و برنامه‌ریزی رویدادها راه‌اندازی کرد.

با استفاده از وب مانی که رقیبی نه چندان قدرتمند برای پی پل است، کسب‌وکارهای آنلاین قادر خواهند بود خدمات خود را به مردم سراسر جهان بفروشند و افراد هم می‌توانند خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از پذیرندگان وب مانی خریداری کنند. همچنین انتقال آنلاین پول به سراسر جهان از خدمات اصلی وب مانی است. این شرکت خدماتی مشابه با پی‌پل (PayPal) ارائه می‌دهد، اما به این دلیل در بین کاربران ایرانی محبوب شده است که به‌خاطر فعالیت این شرکت در روسیه، ساکنان کشورهای تحت‌تحریم مثل ایران هم می‌توانند از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.

مزیت‌های وب مانی

  • انتقال سریع پول، یا به صورت دقیق‌تر انتقال آنی پول، یکی از مهم‌ترین برتری‌های webmoney است.
  • احراز هویت از طریق پیام کوتاه: برای ورود به سرویس، کافیست به سادگی شماره‌ی تلفن خود را وارد کرده تا چند لحظه بعد کد امنیتی خود را از طریق پیام کوتاه دریافت کنید.
  • پشتیبانی از پرداخت‌های جمعی: قابلیت Mass Payment یا پرداخت‌های جمعی، به کاربران وب مانی این امکان را می‌دهد که چندین پرداخت را به صورت همزمان و به شکل یک دسته انجام دهند.
  • API سفارشی: API سفارشی webmoney ابزارها و روش‌های متنوعی را برای افزودن وب مانی به لیست درگاه‌های پرداخت سازمان‌ها ارائه می‌دهد.
  • صورت حساب‌ها: سرویس حساب کاربری وب مانی اطلاعات مورد نیاز تراکنش‌های حساب‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وب مانی چیست + کارمزد، مزایا و کیف پول WebMoney

کیف پول وب مانی

به جهت راحتی در انجام معاملات برای کاربران در سیستم پرداخت آنلاین وب مانی کیف پول‌هایی طراحی شده است که توانایی انجام معاملات مختلف آنلاین را به افراد می‌دهند. در حال حاضر سیستم Web Money از ۱۰ نوع کیف پول (Purse) استفاده می‌کند که هر کدام از این کیف پول‌ها یک نوع ارز را تحت پوشش قرار می‌دهند . کاربران برای انجام معاملات مختلف می‌توانند هر یک از این کیف پول‌ها را در حساب وب مانی خود نصب و استفاده کنند. پرکاربرد ترین کیف پول‌های موجود در این سیستم پرداخت کیف پول‌های بیت کوین، دلار و روبل می‌باشند که در ایران کیف پول دلاری میزان استفاده بالاتری دارد.

  • WMZ : این کیف پول مخصوص واحد پولی دلار ایالات متحده آمریکا است و هر واحد آن برابر با ۱ دلار آمریکا است که به آن Z-Purse نیز گفته می‌شود .
  • WME : این کیف پول مخصوص واحد پولی یورو است که به آن E-Purse نیز گفته می‌شود .
  • لازم به ذکر است که کیف پول یورو در حال حاضر برای کاربران ایرانی پوشش داده نمی‌شود و مجاز به استفاده از آن نیستند.
  • WMR : این کیف پول مخصوص واحد پولی روبل روسیه است که به آن R-Purse نیز گفته می‌شود .
  • WMU: این کیف پول مخصوص واحد پولی گریونا اوکراین است که به آن U-Purse نیز گفته می‌شود .
  • WMB: این کیف پول ویژه واحد پولی روبل بلاروس است که به آن B-Purse نیز گفته می‌شود .
  • WMG : این کیف پول برای حساب‌های با موجودی طلا ایجاد شده است که به آن G-Purse نیز گفته می‌شود .
  • WMX : این کیف پول مخصوص مهمترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین است که به آن X-Purse نیز گفته می‌شود .
  • WMH : این کیف پول ویژه ارز دیجیتال بیت کوین کش بوده و به آن H-Purse نیز گفته می‌شود .
  • WML : این کیف پول ویژه واحد ارز دیجیتال لایت کوین است که به آن L-Purse نیز گفته می‌شود .
  • ‌WMV : این کیف پول مخصوص واحد پولی دانگ ویتنام بوده و به آن V-Purse نیز گفته می‌شود .

بعد از ساختن هر یک از این کیف پول‌ها یک آدرس ویژه آن کیف پول در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید در هنگام انجام معاملات برای دریافت وجه آن را در اختیار فرستنده قرار دهید.

وب مانی چیست + کارمزد، مزایا و کیف پول WebMoney

کارمزد وب مانی

سیستم وب مانی برای ارائه خدماتش، به ازای هر تراکنش ۰.۸ درصد از مبلغ پرداختی را به‌عنوان کارمزد کسر می‌کند، اما این کارمزد یک سقف مشخص دارد و بیشتر از ۵۰ دلار نخواهد شد. سقف کارمزد یورو هم در حال حاضر ۵۰ است و سقف کارمزد بیت کوین هم ۰.۰۰۵ BTC در نظر گرفته شده است.

در برخی از شرایط کارمزدهای وب مانی صفر است. این شرایط عبارت‌اند از:

  • بین کیف پول‌های یک نوع با WM-identifier یکسان
  • بین کیف پول‌های یکسان با WebMoney Passport یکسان (برای کاربرانی که دارای WM-Passport بالاتر از سطح Intial هستند)
  • برای پرداخت‌های WMV (دانگ ویتنام) که کمتر از ۵۰۰ واحد نباشد.

انواع حساب کاربری (پاسپورت) در وب مانی

  • پاسپورت الیاس ( Alias ) : این پاسپورت ویژه افرادی ست که به تازگی حساب کاربری در سیستم پرداخت آنلاین وب مانی ایجاد کرده اند. برای استفاده از این حساب نیاز به ارائه هیچ گونه مدارک هویتی نیست، اما با توجه به اینکه در این نوع پاسپورت احراز هویتی برای شما صورت نگرفته است در نتیجه از محدویت‌های خاصی برخوردار است که از جمله آنها وجود سقف حداکثر ۳۰۰ دلاری برای موجودی حساب شما در هر زمان و همچنین محدودیت انجام تراکنش تنها تا سقف ۱۰۰ دلار است.
  • ‌پاسپورت فرمال ( Formal ) : با ارسال مدارک هویت خود برای وب مانی می‌توانید صاحب پاسپورت فرمال شوید. با داشتن این نوع حساب روزانه توانایی انجام ۳۰۰۰ تراکنش و نگهداری پول تا سقف ۱۰ هزار دلار را در کیف پول خود خواهید داشت. این تأیید هویت از طریق ارائه پاسپورت و یا کارت ملی صورت می‌گیرد، لازم به ذکر است از آنجایی که در این نوع حساب نیز اطلاعات شما تأیید نشده است همچنان از سطح پایین امکانات برخوردار خواهد بود.
  • ‌پاسپورت پرسونال ( Personal ) : بعد از ارسال اطلاعات به سایت وب مانی در صورت مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی یا سفارت روسیه و پرداخت حداقل ۵۰ دلار مدارک ارسالی خود را تأیید کنید، با انجام این کار تقریباً تمام محدودیت‌ها برای شما از بین خواهد رفت.
کد خبر 677025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.