تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در اصفهان+ عکس و فیلم

مراسم تشییع وخاکسپاری شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس عصر امروز _ یکشنبه هشتم مردادماه_ همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم وسالروز تدفین شهدای کربلا در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تکاپوی جمعیت در نزدیکی میدان شهدای نیروی دریایی واقع در خیابان خواجه‌عمید از برگزاری مراسم تشییع یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس خبر می‌دهد که قرار است از این میدان به سمت مجتمع مسکونی امام حسین (ع)، مسجد و مجموعه فرهنگی حضرت سیدالشهدا (ع) تشییع شود.

بوی گلاب و عود، عطر صلوات و صدای مداحی که در فضا پیچیده شده، آن هم در روزهایی که اصفهان به حرمت ایام عزاداری سیدو سالار شهیدان جامه سیاه بر تن کرده است، حال و هوای دیگری به مراسم داده است.

چشم دیار نصف جهان بار دیگر به قدوم پاک یکی از یاران آخرالزمانی اباعبدالله (ع) روشن شده است، یارانی که همیشه نوای یا حسین (ع) بر لب داشتند و در دل‌شان عشق به مولای‌شان زبانه می‌کشید و زمانی که با یاد و خاطره اباعبدالله (ع) راهی جبهه شدند به نیکی می‌دانستند عاشورا بار دیگر در حال تکرار شدن است و زمانه حسینی عمل کردن‌شان را می‌طلبد.

تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در اصفهان

آنها پرچم سرخ عاشورا را در دست گرفتند و حماسه‌های حسینی آفریدند، خون پاک‌شان بر زمین ریخت تا این انقلاب باقی بماند. هر بار که عطر بهشتی حضورشان در شهر طنین‌انداز می‌شود، دستی به سر و روی شهرمان نیز کشیده می‌شود، شهری که کر شده از شیهه ماشین‌ها و زیر آوار فریادهایی که بر سر هم می‌کشیم، همهمه فرشته‌ها انگار در آن گم شده است و ما میان این همهمه، غریبی و غربت، چقدر به این حضورها نیاز داریم.

خودروی شهید گمنام به جایگاهی که با عکسی از شهید حاج حسین خرازی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی مزین شده است، می‌رسد. از یک سو، مارش می‌نوازند و از دیگر سوی، نوحه می‌خوانند، زنان و مردانی که اشک می‌ریزند و یا حسین گویان از این میهمان عزیز به یاد شهدای کربلا استقبال می‌کنند.

تشییع شهدای گمنام، یاد شهید و شهادت را در جامعه زنده می‌کند

حجت‌الاسلام سیدمحمدصادق ابطحی که به عنوان سخنران در این مراسم حضور یافته است، از مقام و جایگاه شهید نزد خدا سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: سخن گفتن درباره شهید کار آسانی نیست و حتی خود خداوند هم در قرآن مجید پیرامون جایگاه و مقام شهید سربسته سخن به میان آورده است.

تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در اصفهان

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بر اساس آیات کلام الله مجید شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند، می‌افزاید: انقلاب اسلامی به برکت فداکاری‌ها شهدا و کسانی که با همه وجودشان در راه خدا جهاد کردند، به حرکت در مسیر اهداف و آرمان‌های بلندش ادامه می‌دهد و شهدا با هویتشان به این مسیر استمرار می‌بخشند.

حجت‌الاسلام ابطحی ادامه می‌دهد: تشییع شهدای گمنام، یاد شهید و شهادت را در جامعه زنده می‌کند و باید بدانیم راه سعادت، سربلندی و عزت از مسیر الگو قراردادن شهدا می‌گذرد و به دشمنان این سرزمین می‌گوئیم که هرگز از این راهی که حضرت امام (ره) شروع کردند و مقام معظم رهبری آن را استمرار بخشیدند، لحظه‌ای کوتاه نخواهیم نشست.

پیکر شهید پس از مداحی و روضه خوانی روی دستان زنان و مردانی که آداب مهمان نوازی را خوب به جا آوردند و با سینه‌زنی و نوحه فرزند عزیزشان را بدرقه کردند، تا مسجد سیدالشهدا واقع در مجتمع مسکونی امام حسین (ع) تشییع و در این مسجد به خاک سپرده شد.

کد خبر 676738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.