انتقاد از غیرفعال بودن پل‌های مکانیزه عابرپیاده / چرا از شرکت متخلف شکایت نمی‌شود؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد صریح از غیرفعال بودن پل‌های مکانیزه عابر پیاده گفت: شرکت مورد نظر چرا چنین مشکلی ایجاد کرده است؟ و چرا از آن به دادگاه شکایت نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه هشتم مردادماه_ در نطق میان دستور نودوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با ابراز تأسف از اینکه مردم اصفهان امروز برای سفر از شهر خود به شهری دیگر دچار مشکل هستند، اظهار کرد: نه فرصت استفاده از اتوبوس فراهم است و نه سفر هوایی، دولت هم هیچ رقم بودجه‌ای برای قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران قرار نداده است؛ ای کاش یکی از دولتمردان امروز بخواهد از پایانه کاوه به تهران برود، ببینند می‌شود یا خیر؟

وی افزود: مردم که با حضور در پایانه کاوه در گذشته برای هر نقطه از ایران هر چند دقیقه امکان سفر داشتند، امروز باید یک روز در نوبت بمانند و شاید با پارتی بتوانند سفر کنند؛ این وضعیت شهری است که مرکزنشینان به آن نگاه می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از وزیر کشور، استاندار و شخص رئیس‌جمهور می‌خواهیم که به این وضعیت رسیدگی کنند، زیرا این حق اصفهان نیست؛ اگر تا دیروز می‌گفتیم آب و آلودگی هوا، امروز این را هم باید بگوییم که مردم برای خارج شدن از اصفهان دچار مشکل هستند.

وی گفت: شکایت‌های متعددی از طرف مردم مبنی بر اینکه کارتخوان‌های صاایران بیش از آن چیزی که برای یک سفر تعیین شده است کسر می‌کند، وجود دارد. این مشکل یا ناشی از اشکال سخت‌افزاری است که تاکنون به آن پرداخته نشده است یا مشکل نرم‌افزاری وجود دارد یا موضوعی است که باید کشف شود؛ این موضوع می‌تواند مشکل اجتماعی شدیدی ایجاد کند.

قربانی با تاکید بر اینکه باید بررسی شود که حق‌الناس به مردم برگردد و سازوکار آن را شهرداری تعیین کند، اظهار کرد: اگر چنین امکانی وجود ندارد، باید ضمن برطرف کردن خطا، جبران نیز صورت گیرد. این مشکل به صورت مشخص هم در اتوبوس‌ها وجود دارد و هم در قطار شهری که باید به‌سرعت به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به غیرفعال بودن پل‌های مکانیزه عابر پیاده تصریح کرد: چرا مردم برای عبور از یک خیابان که تردد در آن توسط شهرداری بسته شده است باید دچار مشکل شوند؟ چرا پیرمرد، پیرزن و فردی که مشکل دارد نمی‌تواند از این پل‌ها استفاده کند؟ یک شرکت چرا شهرداری را به بازی گرفته است؟ هم نامه زدیم و هم پیگیری کردیم. شرکت مورد نظر چرا چنین مشکل ایجاد کرده است و چرا از آن به دادگاه شکایت نمی‌شود؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیش از دو ماه است که پله‌برقی پل عابر پیاده روبه‌روی درمانگاه نواب صفوی که خط بی‌آرتی را تغذیه می‌کند، خاموش است. مقابل مسجدالکریم نیز به همین ترتیب است؛ این شرکت با ناجوانمردی تمام پشت شیشه نگهبانی درج کرده است که مردم اگر شکایتی دارند با ۱۳۷ تماس بگیرند!.

وی اظهار کرد: چرا با این شرکت برخورد نمی‌شود؟ نامه مکتوب به شهردار ارسال کرده‌ایم، تا همین امروز بابت این موضوع شکایت وجود دارد، در حالی که نباید اجازه دهیم چنین مسائل کوچکی سبب ایجاد نارضایتی شود.

کد خبر 676608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.