کاشت ۱۰ هزار متر مربع گل‌های فصل در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور زیباسازی فضای شهری، همچنین لطافت‌بخشی به کالبد شهر و افزایش سرانه فضای سبز، عملیات کاشت گل‌های فصلی در ۱۰ هزار متر مربع از بوستان‌ها، چهارراه‌ها و جزایر ترافیکی سطح منطقه انجام شده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه گلکاری‌های فصلی موجب نشاط و سرزندگی در محیط شهری می‌شود، اظهار کرد: کاشت گل‌ و گیاه و درختان از عوامل مهم در محیط زیست بشمار می‌رود و نقش عمده‌ای در سلامت این محیط برای زندگی مردم ایفا می‌کند.

وی افزود: به‌منظور زیباسازی فضای شهری، همچنین لطافت بخشیدن به کالبد شهر و افزایش سرانه فضای سبز منطقه عملیات کاشت گل‌های فصلی در ۱۰ هزار متر مربع از بوستان‌ها، چهارراه‌ها و جزایر ترافیکی سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: واحد فضای سبز منطقه در راستای افزایش سرسبزی و طراوت‌بخشی به سیما و منظر شهری با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال در حال کاشت گل‌های فصلی در منطقه است.
وی ادامه داد: در گل‌کاری تابستانه بیشتر از گل‌های فصلی با تنوع گونه‌ای شامل اطلسی، جعفری، پریوش، رعنا و آهار که در مقابل گرما مقاومت بیشتری دارند، استفاده شده است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: همواره تأکید ما استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم است تا علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی و اثرات مثبت گل‌ها و گیاهان، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

کد خبر 676566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.