ربات‌های گوگل از هوش مصنوعی بهره می‌برند

گوگل به‌تازگی شروع به استفاده از مدل‌های زبان پیشرفته در ربات‌های خود کرده و آن‌ها را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به لطف فناوری مورد استفاده در چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT و Bard در حال حاضر انقلابی در زمینه رباتیک در حال رخ دادن است. گوگل به‌تازگی شروع به استفاده از مدل‌های زبان پیشرفته در ربات‌های خود کرده است و آن‌ها را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کرده است. این پروژه هوش، درک و توانایی حل مسئله ربات‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

گوگل از مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام RT-2 رونمایی کرده است که هدف از ارائه آن برقراری ارتباط با یک ربات و کاهش شکاف بین واقعیت و تخیل بوده است. به نظر می‌رسد که ربات‌ها با استفاده از این فناوری می‌توانند دنیای اطراف خود را درک کنند، در حالی که ربات‌ها هنوز از نظر مهارت و وظایف خاص محدودیت‌هایی دارند، ادغام مدل‌های زبان هوش مصنوعی نشان‌دهنده یک پیشرفت مهم و قابل توجه است. گروهی از استادان دانشگاه کالیفرنیا برقراری ارتباط با ربات‌ها را بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرده است.

اولین تلاش گوگل برای ادغام مدل‌های زبان و ربات‌های فیزیکی منجر به پروژه‌ای به نام PaLM-SaynCan شد. البته این پروژه محدودیت‌هایی داشت، زیرا ربات‌ها توانایی تفسیر تصاویر و تبدیل دستورالعمل‌ها به عمل را نداشتند. ربات‌های جدید گوگل که از مدل هوش مصنوعی RT-2 بهره می‌برد، بر این محدودیت‌ها غلبه می‌کند، به‌طوری که محیط اطراف خود را درک می‌کند، آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و در مورد نحوه حرکت نیز آموزش داده می‌شود.

علاوه بر این، RT-2 قادر است دستورالعمل‌ها را به زبان‌های غیرانگلیسی درک کند و ارتباط انتزاعی بین مفاهیم مرتبط ارائه دهد. ربات‌های جدید گوگل به حسگرهایی برای جلوگیری از برخورد با افراد یا اشیا نیز مجهز شده است. به نظر می‌رسد که ربات‌های آینده گوگل به مدل‌های زبانی مجهز خواهند شد که می‌توانند در محیط‌های مختلف مانند انبارها، داروخانه‌ها و خانه‌ها برای انجام دادن کارهایی مانند تا کردن لباس‌ها، مرتب کردن وسایل و خالی کردن ماشین ظرف‌شویی مورد استفاده قرار گیرند.

کد خبر 676432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.