شهروندان اصفهانی در طرح «شهربان» شهردار می‌شوند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه لایحه «طرح شهربان» به صحن علنی شورای اسلامی شهر ارائه شده است و تا پایان امسال اجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح، یک شهروند با دریافت امتیاز شهراندیش و سپس عنوان «شهردار»، در کنار مدیریت شهری به اداره شهر می‌پردازد.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرایی شدن «طرح شهربان» تا پایان سال جاری اظهار کرد: ۱۳۷ به عنوان یک پلتفرم مناسب جای خود را در شهر و بین شهروندان باز کرده است.

وی افزود: سال گذشته میزان توجه به سامانه ۱۳۷ یکی از موارد ارزیابی نیروهای شهرداری در حوزه خدمات شهری قرار گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال با «طرح شهربان»، نظارت به بخش مردمی واگذار خواهد شد، تصریح کرد: ۱۳۷ یکی از سامانه‌هایی است که در این طرح از آن استفاده می‌شود و میزان رضایت یا نارضایتی شهروندان از این طریق ثبت و بازخوردگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: شهربان طرحی است که شهروندان پله‌پله در مسیر مشارکت بیشتر قرار می‌گیرند و هر گزارش از نارضایتی شهروندان به مبلغ ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان جریمه خواهد داشت.

بقایی خاطرنشان کرد: هنگامی که شهروندان با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می‌کنند، در واقع به عنوان شهربان گزارش می‌دهند، به بعضی از این شهربان‌ها کد خاصی داده می‌شود تا زمانی که آن‌ها برای سامانه پیام ارسال می‌کنند، به میزان تماس بیشتر، برای آن‌ها امتیاز ویژه در نظر گرفته می‌شود که بر این اساس به ترتیب مرتبه شهریار و سپس شهراندیش را دریافت خواهند کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: یک شهروند با دریافت امتیاز شهراندیش در واقع به کمک فکری مدیریت شهری می‌آید و در پله بعد در سیاست‌گذاری‌های شهر نیز ورود پیدا می‌کند، سپس با دریافت عنوان شهردار در کنار مدیریت شهری به اداره شهر می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه لایحه «طرح شهربان» به صحن علنی شورای اسلامی شهر ارائه شده است و تا پایان امسال اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: در این طرح، گزارش شکایت شهروندان و میزان نارضایتی آن‌ها به‌طور مستقیم در صورت‌وضعیت پیمانکار وارد و ثبت خواهد شد.

کد خبر 676407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.