نسل جدید خودروهای جنرال‌موتورز عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسل بعدی خودروهای شورولا بولت مبتنی بر فناوری Ultium را عرضه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت جنرال‌موتورز به‌تازگی اعلام کرده است که نسل بعدی خودروهای شورولت بولت مبتنی بر فناوری Ultium را عرضه خواهد کرد. هنوز اطلاعات زیادی در مورد جزئیات این خودرو و مکان تولید آن منتشر نشده است. مدیرعامل شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز بر میزان تقاضای بالا برای وسیله نقلیه فعلی این شرکت و مقرون‌به‌صرفه بودن این محصول تاکید کرده است. خودروی نسل جدید که قرار است به زودی وارد بازار شود، با بهره‌مند شدن از یک برنامه کاملاً جدید، سریع‌تر خواهد بود و از فناوری‌های Ultium و Ultifi بهره خواهد برد.

شرکت جنرال‌موتورز سه ماه پیش اعلام کرده است که تولید بولت‌ها را در تعدادی از کارخانه‌های خود متوقف خواهد کرد و بر تولید پیکاپ ۲۰۲۴ Silverado EV تمرکز خواهد کرد. به نظر می‌رسد که بیش از ۷۰ هزار شورولت بولت در سال ۲۰۲۳ میلادی در سراسر جهان عرضه شود. شورولت بولت اصلی این شرکت در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین خودروی برقی دوربرد به صورت انبوه تولید شد و با قیمت واقعاً مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار گرفت.

نسخه فعلی و نسل دوم Bolt EV از پلتفرم BEV2 خودروساز جنرال‌موتورز نیرو می‌گیرد که به معنای خودروی الکتریکی باتری‌دار است. سری بعدی خودروهای برقی این شرکت، از جمله Silverado از سیستم پیشرانه باتری انحصاری Ultium استفاده می‌کند. خودروهای بولت فروش سریعی داشته‌اند، به‌طوری‌که جنرال‌موتورز گزارش کرده است که فروش خودروهای Bolt و Bolt EUV در سه ماهه دوم سال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است و از ۶۹۵۴ خودروی فروخته شده در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۱۳ هزار و ۹۵۹ رسیده است.

شرکت جنرال‌موتورز قصد دارد محصولات خود را با قیمت مناسبی در دسترس افراد قرار دهد، به‌طوری که قیمت اولیه نسخه‌های ۲۰۲۳ خودروهای Bolt در اوایل سال جاری ۲۸ هزار دلار ارزیابی شده است، در حالی که این قیمت برای Bolt EUV معادل ۲۹ هزار دلار در نظر گرفته شده است. نسل بعدی Bolt نیز احتمالاً در این طیف قیمت عرضه خواهد شد.

کد خبر 676354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.