لحظات نهضت عاشورا درس بزرگی برای بشریت است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرروز و هر لحظه نهضت عاشورا درس بزرگی برای بشریت است.

سوده نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واقعه کربلا و حوادث رخ داده در محرم سال ۶۱ هجری یکی از مهمترین وقایع تاریخ جهان اسلام است و هنوز هم قلب مشتاقان و عاشقان اباعبدالله (ع) برای آنچه بر امام حسین (ع) و خانواده ایشان گذشت می‌تپد و هر سال با شکوه تر از سال‌های گذشته در ایام محرم عزاداری می‌کنند.

وی افزود: هر روز و هر لحظه نهضت عاشورا درس بزرگی برای بشریت است که باید از ابعاد گوناگون آن را بررسی کرد. عاشورا و آنچه که در آن گذشت محدود بر یک کشور و موقعیت مکانی نیست و باید تمام جهان آن را الگو و سرلوحه خود قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مهمترین پیام‌های قیام امام حسین (ع) ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم بود، ) با قیام خود در کربلا مظهر ایستادگی در برابر ظلم و ستم شد، وی با آگاهی از عواقب سختی که در انتظارش بود، برای احیای ارزش‌های دینی و انسانی قیام و جان خود را فدا کرد

وی ادامه داد: قیام امام بزرگوار همواره الهام‌بخش مبارزه با ظلم و دفاع از حقیقت بوده است. فداکاری و ایثار امام حسین و یارانش همواره سرمشقی برای مظلومان جهان به شمار می‌آید.

نجفی گفت: امام حسین (ع) با قیام خود، ماهیت ظالمانه و غاصبانه حکومت یزید را آشکار کرد و مردم را به مقاومت دعوت و حاضر نشد با حکومت فاسد بیعت کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: قیام کربلا الگویی برای مبارزه با حکومت‌های ظالم شد و روحیه ایستادگی و مقاومت را در مردم تقویت کرد، به گونه‌ای که عاشورا الهام‌بخش جنبش‌های مردمی بسیاری علیه حکومت‌های ظالم در طول تاریخ اسلام بوده است.

وی تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) و یارانش موجب شد تا مردم به اهمیت ارزش‌های اخلاقی و انسانی پی ببرند وامام حسین (ع) برای امر به معروف و احیای دین خدا با دعوت مردم کوفه به کربلا رفته بود، به دنبال صلح و هدایت انسان‌ها بود اما کوفیان و مردمان آن زمان با حمایت از حکومت یزید آب ندادند و خود و فرزندانش را اسیر کرده و به شهادت رساندند.

نجفی خاطرنشان کرد: شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان را خدمت تمام پیروان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با تاسی از قیام اباعبدالله (ع) بتوانیم ادامه دهنده نهضت عاشورا باشیم.

کد خبر 676251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.