لزوم اجرای مجدد طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کشور

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: هر جا نیاز بود، دستگاه قضائی با تمام وجود به میدان آمد و در حال حاضر بیش از هزار و ۲۳٠ پرونده قضائی درباره کشف حجاب و هنجارشکنی‌ها تشکیل‌ شده است و در ادامه تأکید بر اجرای دوباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام اسدالله جعفری پیش از ظهر امروز _چهارشنبه چهارم مرداد_ در همایش فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: زمانی که به آیات قرآن درباره امربه‌معروف و نهی از منکر توجه می‌کنیم، می‌بینیم که پنج مرحله طولی درباره این امر بیان شده است.

وی با اشاره به آیه ۹٠ سوره نحل افزود: خداوند در تبیین موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر خود را مکلف می‌داند یعنی اولیا و اوصیا را مقدم بر خود ندانسته است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از احکام قبل از اسلام وضعیتی متفاوت داشت اما پس از معرفی اسلام به‌عنوان دین کامل شرایط تغییر پیدا کرد و ما به‌عنوان مسلمان باید به این احکام ملزم باشیم.

وی اظهار کرد: با وجود بعضی تفاوت‌ها، تمام انبیا نسبت به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر مکلف بودند که این امر تنها جنبه دینی و مذهبی ندارد، بلکه آثار آن تمام جوانب جامعه را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جعفری در خصوص مرحله سوم اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر توسط حاکمان و حکمرانان گفت: در طول این سال‌ها باوجود استقرار نظام اسلامی، شاهد مغفول ماندن امربه‌معروف و نهی از منکر هستیم که یکی از عوامل این محجوریت، همین مرحله سوم است.

وی گفت: همه قبول داریم در اجرای اصل امربه‌معروف و نهی از منکر کوتاهی شده است و در حال حاضر شاهد پیامدها و نزول عذاب‌های آن هستیم.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: در شرایط فعلی احساس می‌شود اجماعی در حال حاصل شدن است اما باید توجه داشته باشیم که اقدامات، اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر باشد نه قرائت.

وی ادامه داد: اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر آن است که ارکان نظام، مظاهر اسلامی، الهی و فضائل و مکارم اخلاقی در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت‌رسانی عادلانه را رعایت کنند و امید است در این مسیر اراده‌ها جدی‌تر و قوی‌تر شود.

جعفری با بیان اینکه امروز باید به‌صورت علنی و عملی از قرائت امربه‌معروف به اقامه آن برسیم، مطرح کرد: هر جا نیاز بود، دستگاه قضائی با تمام وجود به میدان آمد و در حال حاضر بیش از هزار و ۲۳٠ پرونده قضائی درباره کشف حجاب و هنجارشکنی‌ها تشکیل شده است و در ادامه تأکید بر اجرای دوباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی داریم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که وجهه‌های مختلف دارد، گفت: امروز در عین رسیدگی به پرونده‌ها، در حوزه پیشگیری از وقوع جرم هزار و ۵٠٠ ساعت کارگاه برنامه‌ریزی شده است، همچنین ۱۳۸ نفر از آمران به معروف در اولین دوره کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: تلاش‌های آمران به معروف مورد حمایت دستگاه قضائی و دادگستری کل استان هستند و در تمام دادگستری‌ها شعبه ویژه برای این امر داریم زیرا افرادی که به آمران تعدی می‌کنند باید با پاسخ سخت دستگاه قضائی مواجه شود.

کد خبر 675931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.