توصیه مقام معظم رهبری گسترش چتر گفتمانی انقلاب روی قشر خاکستری است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سال ۹۵ در جلسه‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، توصیه ایشان گسترش چتر گفتمانی انقلاب روی قشر خاکستری و خاکستری مایل به سیاه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع امروز _سه‌شنبه سوم مردادماه_ مصادف با شب هشتم محرم در هیئت یادگاران امام اصفهان با بیان اینکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند سنگ را از همانجا که دشمن پرتاب می‌کند باید پرتاب کرد، اظهار کرد: دشمن روی سبک زندگی دست گذاشته است، پس ما هم باید به سبک زندگی بپردازیم. فرض را بر این بگذاریم که مسئولان کاری نمی‌کنند، وظیفه ما چیست؟

وی با بیان اینکه دو گروه فامیل و همسایه را در مرحله اول باید بتوانیم هدایت کنیم، افزود: نخستین عرصه‌ای که در آن درحال ضربه خوردن هستیم «شناختی» است؛ دشمن بعد از اینکه بارها به در بسته خورده از در «گفتمان» وارد شده و موفق نیز عمل کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: سال ۹۵ در جلسه‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، توصیه ایشان گسترش چتر گفتمانی انقلاب روی قشر خاکستری و خاکستری مایل به سیاه بود؛ ایشان بارها در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی تذکر دادند تا جوان فکر نکند یک تفکر که پشتوانه ندارد، می‌خواهد خودش را قالب کند.

وی تصریح کرد: هر کار مهمی سخت نیست، جذب کسانی که از ارزش‌ها فاصله گرفتند کار مهمی است که سخت نیست؛ راهکار این است که افراد را با حکومت اسلامی در زمان حضرت علی (ع) آشنا کنیم.

مهدوی ارفع با اشاره به سیره امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: اوایل حکومت حضرت سه جنگ بزرگ داشتند، بعد از داستان حکمیت در صفین، وقتی حضرت علی (ع) دوباره عزم جنگ کردند مردم همراهی نکردند، این در حالی بود که لشکریان معاویه شهر به شهر در حال غارت بودند.

این سخنران دینی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از قبل انقلاب تا به امروز بارها نسبت به خواندن نهج‌البلاغه تأکید کرده‌اند، اما کسی دغدغه‌ای نداشته و تا الان این کتاب مهجور مانده، بخشی زیادی از گره‌های ذهنی مردم ما با خواندن نهج‌البلاغه حل می‌شود.

کد خبر 675852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.