صفحه یک‌دست سیاه روزنامه‌های اسرائیلی

روزنامه‌های مشهور صهیونیستی در اعتراض به تصویب پیش‌نویس قانون «لغو برهان معقولیت»، صفحات اول خود را سیاه چاپ کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسرائیل این روزها بر لبه پرتگاه قرار گرفته و لحظه به لحظه به سرنوشتی سیاه نزدیک می‌شود، نخست‌وزیر این رژیم و طرفداران راست‌گرا و افراطی وی راهی پرتنش را انتخاب کردند و باید منتظر آشوب، تظاهرات، تمرد و در نهایت جنگ خیابانی باشند. بسیاری از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل همراه با تظاهرات‌کنندگان مخالف «طرح اصلاحات قضائی» بعد از تصویب بند معقولیت این طرح وارد مرحله تمرد و تحصن شده‌اند؛ مسیری که کابوسی بزرگ برای رژیم صهیونیستی خواهد بود و به نظر می‌رسد اعتصاب و تظاهرات یا حتی شورش و جنگ داخلی نتیجه کار نتانیاهو باشد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) عصر دیروز به حذف اصل «عدم معقولیت» رأی مثبت داد. این مهم‌ترین بخش از طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو و طرفداران افراطی وی است. در این طرح دادگاه عالی اسرائیل دیگر نمی‌تواند طرح یا لوایح دولت، کنست و کابینه اسرائیل را به‌راحتی وتو و باطل کند. این طرح اختیارات وسیعی برای نتانیاهو خواهد داشت و به همین دلیل معترضان معتقدند اسرائیل به سمت دیکتاتوری پیش خواهد رفت.

روز سیاه رژیم جعلی اسرائیل

بعد از شبی جنجالی در اسرائیل به همراه تجمعات متعدد و آسیب جدی به برخی تظاهرات‌کنندگان پس از اینکه فردی با ماشین خود از روی معترضان رد شد، روزنامه‌های «دمارکر»، «هاآرتص»، «اسرائیل هیوم» (در مجموع ۵ روزنامه) در واکنش به تصویب لایحه اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو صفحه اول روزنامه‌های خود را مشکی کردند و نوشتند «روز سیاه برای دموکراسی.»

برخی از افراطی‌ترین اعضای جامعه اسرائیل این اقدام را تصمیمی از جانب تحریریه ندانسته‌اند، بلکه آن را تبلیغ خریداری شده توسط بخش فناوری و استارت‌آپی تل‌آویو خوانده‌اند.

روز سیاه رژیم جعلی اسرائیل

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، در مصاحبه با شبکه چهار انگلیس گفته است که «این تهدیدی جدی است که تا به حال اتفاق نیفتاده است. ما در حال حرکت به سمت جنگ داخلی هستیم. بهتر است بگویید نافرمانی مدنی با تمام عواقبی که می‌تواند برای ثبات دولت داشته باشد، توانایی لازم برای انجام وظایفشرا نیز دارد. دولت که از نظر بخش قابل توجهی غیرمشروع است، زیرا دولتی است تصمیم گرفته است بنیاد دموکراسی اسرائیل را تهدید کند و این چیزی نیست که ما بتوانیم بپذیرم.»

کد خبر 675691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.