تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در استان نیازمند حمایت و پشتیبانی است

استاندار اصفهان گفت: بعضی از تعهدات مانند کارخانه نوآوری اصفهان که در سفر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به استان تأکید شده بود نیازمند پشتیبانی و حمایت است تا به مرحله اجرایی و تکمیل درآید.

به گزارش ایمنا، سیدرضا مرتضوی در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان با تأکید بر اینکه الگوهای موفق، نباید نیم‌بند و اعوجاجی حمایت شوند، اظهار کرد: در بسیاری از مجموعه‌ها احساس ایجاد می‌شود که نوع ورودی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری نیازمند استمرار و دوام بیشتری است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در زیست‌بوم نوآوری و فناوری الگوهای موفقی را به کشور عرضه کنیم باید ببینیم در کدام منطقه و استان بضاعت‌ها وجود دارد و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از اوقات برنامه‌ریزی‌هایی که در کشور انجام می‌شود متناسب با استعدادها و بضاعت‌ها نیست، به همین دلیل هزینه و انرژی می‌شود اما خروجی قابل توجه ندارد.

وی ادامه داد: دغدغه ما این است که استان اصفهان نیز برش استانی در الگوی معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشد و جزو استان‌هایی باشیم که می‌تواند به معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری کمک کند.

استاندار اصفهان با اشاره به تعهدات گذشته معاونت علم و فناوری در استان، گفت: بعضی از تعهدات مانند کارخانه نوآوری اصفهان که در سفر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به استان تأکید شده بود نیازمند پشتیبانی و حمایت است تابه مرحله اجرا و تکمیل برسد.

مرتضوی گفت: اینگونه سرمایه‌گذاری‌هایی که در قالب جمعی صورت می‌گیرد تا به یک محصول مشخص تبدیل شود، ابتر نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان می‌توانیم ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی موجود را به لحاظ تقویت ظرفیت‌های علم و فناوری استان و کشور در راه‌اندازی و افزایش شرکت‌ها در این حوزه‌ها به‌کار گیریم.

مرتضوی اضافه کرد: از این رو شایسته است مشوق‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به استان‌ها هدایت شود تا از طریق استان‌ها امور پیش رود.

قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان با حضور رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، رئیس معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا در استانداری اصفهان برگزار شد.

کد خبر 675056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.