روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی در اردستان مطلوب است

‌رئیس کل دادگستری استان اصفهان آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف اردستان را متناسب با میانگین کشوری و استانی دانست و گفت: روند رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضائی نسبت به سایر نقاط استان مطلوب‌تر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در جریان بازدید سرزده از حوزه قضائی اردستان اظهار کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضائی نسبت به سایر نقاط استان مطلوب‌تر است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش صادقانه رئیس، دادستان و کارکنان اداری و قضائی در دادگستری اردستان، روند رسیدگی‌ها نسبت به بعضی حوزه‌های قضائی استان اصفهان مطلوب‌تر بوده است و مشکل چندانی از نظر اطاله دادرسی وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: سه نفر از نیروهای اداری در دادگستری اردستان شروع به کار کرده و تا پایان سال با اضافه شدن تدریجی ۱۳ نیروی اداری دیگر به این حوزه قضائی و همچنین تخصیص و تثبیت یک نیروی قضائی، وضعیت دادگستری این شهرستان از حیث زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تعداد نیروی انسانی به وضعیت بهتری خواهد رسید.

وی آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف اردستان را متناسب با میانگین کشوری و استانی دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی این آمار افزایش خواهد داشت.

۲۷۰۰ مترمربع به فضای اداری دادگستری کل استان اصفهان افزوده شد

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: کمبود فضای اداری در دادگستری کل استان یکی از چالش‌های مستمر و اصلی بوده که عنایت‌های ریاست قوه قضائیه، تلاش معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و همکاری خوب مسئولان محلی باعث شد بتوانیم برای رفع این مشکل در بعضی از حوزه‌های قضائی استان اقدام کنیم.

وی افزود: بخش زواره شهرستان اردستان یکی از حوزه‌های قضائی بدون ساختمان و فضای اداری مناسب بود که احداث آن در دستور کار قرار گرفت و با سرعت و به صورت جهادی پروژه برای ارائه خدمات به شهروندان آماده شد و امروز این پروژه آماده بهره‌برداری شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان زیربنای این پروژه را ۴۰۰ متر مربع دانست و تصریح کرد: طبقه اول این ساختمان تا چند سال آینده پاسخگوی نیاز مردم بخش خواهد بود و در عین حال طبقه دوم این پروژه نیز رها نخواهد شد و به‌تدریج تکمیل خواهد شد و از تلاش تمام مسئولانی که به نحوی در تکمیل این پروژه نقش و سهمی داشتند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: امروز به صورت همزمان پروژه ساختمان جدید دادگستری نجف‌آباد همچنین دو پروژه دیگر دادگستری استان، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و مجموع این پروژه‌ها ۲۷۰۰ مترمربع به فضای اداری دادگستری استان اضافه می‌شود؛ هرچند کمبودها و نیازهای دادگستری استان در حوزه فضای فیزیکی به ویژه در مرکز استان بسیار زیاد است.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: در همین راستا و با عنایت و دستورات ریاست قوه و پیگیری‌های دستگاه قضائی استان شاهد آن هستیم پروژه ۳۲ هزار مترمربعی دادگستری کل استان پس از سه سال توقف، عملیات اجرایی آن مجدد آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم از این حیث اقدامی متناسب با شأن مردم استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته طرح‌های عمرانی ناتمام دیگری هم وجود دارد که برابر مصوبات سفر رئیس‌جمهور، انتظار داریم با سرعت انجام و محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای مجموع این پروژه‌ها بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و پروژه ساختمان حوزه قضائی بخش زواره ۲.۵ میلیارد تومان برای دادگستری کل استان هزینه داشته است.

کد خبر 675043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.