لزوم افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون روزانه در مشهد

معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: مراجعه به پایگاه‌ها در روزهای اخیر کم شده و مجبور هستیم، به‌طور روزانه از ذخایر خونی استفاده کنیم. پیش‌بینی ما این است که حداقل مراجعه باید به ۷۰۰ نفر در روز برسد تا بتوانیم ۶۰۰ واحد خون را دریافت کنیم، درواقع لازم است ۲۰ درصد به مراجعات و دریافت خون اضافه کنیم.

علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی استان خراسان رضوی اظهار کرد: ذخایر خونی استان خراسان رضوی در حال حاضر قابل قبول است، اما باثبات نیست، زیرا مراجعه به پایگاه‌ها در روزهای اخیر کم شده و مجبور هستیم، به‌طور روزانه از ذخایر خونی برای پاسخگویی کامل به مراکز درمانی برداشت داشته باشیم.

وی افزود: اگر این روند تا روزهای آینده ادامه پیدا کند، ذخایر خونی به مرز هشدار خواهد رسید، بنابراین از تمام هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم که در اسرع وقت به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: چند روز فرصت داریم تا از رسیدن ذخایر خون به مرز هشدار جلوگیری کنیم و کاهش ذخایر را جبران کنیم، چراکه با این محدودیت‌ها مدیریت در مرز هشدار سخت‌تر خواهد بود و ممکن است برای حیات بیماران مخاطره‌آمیز باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز فوری داریم و از تمام مردم درخواست داریم که برای اهدای خون مراجعه داشته باشند تا به مرز هشدار نرسیم. با توجه به اینکه تعداد دارندگان گروه‌های خونی منفی در جامعه کمتر است، به‌طور ویژه درخواست می‌کنیم که بیشتر مراجعه داشته باشند.

حسنی در خصوص آمار مراجعات به مراکز انتقال خون استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حالت عادی حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر در کل استان خراسان رضوی برای اهدای خون مراجعه می‌کنند که منجر به دریافت حدود ۳۰۰ واحد خون می‌شود. در حال حاضر که مراجعات کاهش داشته است، روزانه حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر مراجعه دارند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی این است که حداقل مراجعه باید به ۷۰۰ نفر در روز برسد تا بتوانیم ۶۰۰ واحد خون را دریافت کنیم، درواقع لازم است ۲۰ درصد به مراجعات و دریافت خون اضافه کنیم.

کد خبر 675011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.