رویکرد پیشگیری در حوزه مدیریت بحران پایتخت مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقدم رویکرد پیشگیری در اجرای برنامه‌های سازمان مدیریت بحران موضوع مهمی است، شهر تهران در موضوع بحران آسیب‌خیز است و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه می‌تواند به موفقیت بیشتر در این زمینه کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _شنبه سی‌ویکم تیرماه_ در بازدید از مرکز عملیات اضطراری پایتخت و سامانه‌های به کار رفته در مرکز مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: به‌طور قطع یکی از مأموریت‌های مهم شهرداری تهران مدیریت بحران است، سازمان مدیریت بحران مسئولیت سنگین و دشواری را به دلیل شرایط خاص شهر تهران بر عهده دارد.

وی افزود: دو مأموریت HSE و پدافند غیرعامل به مجموعه مدیریت بحران افزوده شده است. ادغام دبیرخانه این دو مأموریت به سازمان مدیریت بحران اتفاق خوبی است که سبب افزایش هماهنگی‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رویکرد پیشگیری در اجرای برنامه‌های سازمان موضوع مهمی است، خاطرنشان کرد: شهر تهران در موضوع بحران آسیب‌خیز است و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه می‌تواند به موفقیت بیشتر در این زمینه کمک کند.

معدنی‌پور اضافه کرد: در بحث ثبت مشارکت هوشمند، شهروندان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آمادگی هرگونه همکاری را دارند و برای اجرایی شدن آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در گزارش‌ها مشاهده کردم، توجه به موضوعات آموزشی است، آموزش شهروندان در شرایط بحرانی و بحث خودامدادی و دگرامدادی یکی از موضوعات مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد. برگزاری برنامه‌هایی در قالب جشنواره، پویش و مسابقه فعالیت مفید و مؤثری است و با استفاده از زبان هنر می‌توان پیام‌های مدنظر در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران را به شهروندان منتقل کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مواردی که نیاز است سازمان مدیریت بحران به آن توجه کند، اضافه کرد: عوامل مخاطره‌آمیز شهر تهران باید شناسایی و راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه شود.

معدنی‌پور با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه اخیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش پیرامون سوله‌های الزهرا اقدام مناسبی است، گفت: حفظ ظرفیت ورزش بانوان و به وجود نیامدن آسیب برای مربیان ورزشی سوله‌های الزهرا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران باید به انجام وظایف و مأموریت‌ها خود به درستی بپردازند و این نقل و انتقالات به هیچ‌وجه نباید باعث آسیب رساندن به ورزش بانوان و مربیان آن‌ها شود؛ بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا سرانه ورزشی بانوان کاهش پیدا نکند.

کد خبر 674944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.