همایشی به یاد سرباز کوچک امام حسین (ع) در منطقه کاشان

همزمان با سراسر جهان درنخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در منطقه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایش شیرخوارگان حسینی با کمک خیران امروز _جمعه، سی‌ام تیرماه_ در اولین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی کاشان برگزار شد. همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان با حضور بیش از پنج‌هزار کودک لبیک‌گو در چندین منطقه برگزار شد، در این مراسم مادران نوزادان شیرخوار خود را نذر قیام امام زمان (عج) کردند.

آئین شیرخوارگان حسینی هرسال در اولین جمعه ماه محرم در منطقه کاشان برگزار می‌شود که امسال نیز بالغ بر پنج‌هزار کودک بار دیگر لبیک‌گویان و گریان با امام عصر خود بیعت کردند.

این همایش از سال ۱۳۸۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال نیز همزمان با دیگر شهرها در ۱۰ نقطه از کاشان نیز با مرثیه‌خوانی مداحان اهل بیت (ع) و تعزیه‌خوانی همراه بود، در این مراسم نوزادان و کودکان از ساعت ۸:۰۰ با لباس‌های متبرک و سربندهای عزا روی دستان مادران در جلسات عزاداری حضور پیدا کرده و مادران به رسم هرساله، نوزاد خود را نذر قیام سیدالشهدا (ع) می‌کنند.

بانوان کاشانی امروز با شرکت در همایش سراسری شیرخوارگان حسینی با امام حسین (ع) و مادر این طفل شش ماهه کربلا هم‌نوا شدند.

امسال بیش از پنج‌هزار دست لباس و سربند ویژه شیرخوارگان برای حضور در همایش سراسری شیرخوارگان حسینی در کاشان تهیه و در اختیار مادران قرار داده شد.

کد خبر 674783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.