ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است، مجازات‌های مالی فعلی در برابر فساد بازدارنده نیست و برای عده‌ای بی‌معنا است، البته بسیاری از مروجان فساد و بی‌حجابی در جامعه غافل هستند و از عقبه این هجمه بی‌خبر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امروز _جمعه سی‌ام تیرماه_ در خطبه‌های نماز این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، برخی ادعا دارند تذکر دادن به منکر باعث دوقطبی شدن جامعه می‌شود، این فکر اشتباه است، تذکر دادن نسبت به منکر باعث ایجاد اتحاد حول معروف در جامعه می‌شود، ما چنین جامعه‌ای می‌خواهیم.

وی افزود: براساس آیات قرآن کریم، وقتی در جامعه تمام مردم نسبت به منکر تذکر دهند، اتحاد و انسجام ایجاد می‌شود، مسئولان و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه در این زمینه با جدیت عمل کنند و با وضع قوانین مناسب و مجازات بازدارنده، سبب تأمین امنیت روانی جامعه شوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است، مجازات‌های مالی فعلی در برابر فساد بازدارنده نیست و برای عده‌ای بی‌معنا است، البته بسیاری از مروجان فساد و بی‌حجابی در جامعه غافل هستند و از عقبه این هجمه بی‌خبر هستند.

وی ادامه داد: بی‌حجابی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حرام سیاسی و شرعی است، مسئولان باید با کسانی که در رابطه با فساد و کشف حجاب با خارجی‌ها در ارتباط هستند، محکم برخورد کنند، مطالبه‌گری خواهران و برادران نسبت به این موضوع در اصفهان و ایران، نشان از هوشیاری آن‌ها است.

مهدوی اظهار کرد: امروز غرب برای سوءاستفاده‌های خود حتی برای کارهای غیرعقلانی خود مانند ترویج همجنس‌بازی، قانون وضع می‌کنند، امروز دست ما برای داشتن دلایل عقلی حجاب پر است.

وی خاطرنشان کرد: عفت و حیا نشان از حیات است، نداشتن عفت چون حیوانی زیستن است، البته مشکلات اقتصادی از دیگر مصائبی است که به دل انسان رنج می‌دهد، اگرچه دولت سیزدهم هم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد، اما دشمنی‌ها و خیانت‌هایی در کار است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بقای دین دستاورد قیام اباعبدالله الحسین (ع) است، گفت: هر انسانی هر صفتی را که نیاز داشته باشد، به کامل‌ترین حالت در کربلا مشاهده می‌کند، اگر کسی نیاز به ایثار داشته باشد، کمال ایثار را در عاشورا می‌بیند، اگر عفو و گذشت نیاز داریم، بالاترین عفو در کربلا نمایان است.

وی در ادامه به تبیین دستاوردهای کربلا و برکات آن پرداخت و افزود: در آیه آخر سوره قمر آمده است که مقام عند اللهی بالاترین درجه برای شهدا است. شفاعت در تربت سید الشهدا (ع)، اجر عظیم زیارت امام حسین (ع)، هم‌ردیفی با زیارت خداوند در عرش الهی و ریزش گناهان در اثر اشک بر حسین (ع) تنها بخشی از برکات کربلا و عاشورا است.

کد خبر 674753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.