قصد داریم رفتینگ را در کشورهای آسیایی گسترش دهیم+ فیلم

عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی قایقرانی با بیان اینکه رفتینگ را در کشورهایی که این رشته را ندارند با توجه به مسئولیت‌های خود راه اندازی کردیم، گفت: از آن‌جایی که حضور عراقی‌ها در ایران راحت است، از آن‌ها دعوت کردیم که به اصفهان بیایند تا یک دوره آموزشی رفتینگ برای آن‌ها برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی قاضی‌عسگر، عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی قایقرانی و مسئول توسعه رفتینگ در آسیا، که به نوعی مسئول توسعه و آموزش رفتینگ در کشورهای آسیایی برعهده دارد تا سطح مسابقات آسیایی بالا برود. به همین منظور روزهای گذشته ورزشکارانی از عراق به ایران آمدند تا زیر نظر وی آموزش ببینند، این ورزشکاران آموزش خود را ابتدا در دریاچه کوثر ملک‌شهر آغاز کرده و در روزهای آینده به دیگر شهرستان‌های اصفهان که سرچشمه‌های طبیعی نیز دارند، می‌روند.

مهدی قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با حضور ورزشکارام عراقی‌ در اصفهان اظهار کرد: با توجه به مسئولیتی که داریم، رفتینگ را در کشورهایی که این رشته را ندارند، راه اندازی کردیم، از آن جایی که حضور عراقی‌ها در ایران راحت است، از آن‌ها دعوت کردیم که به اصفهان بیایند تا یک دوره آموزشی رفتینگ برای آن‌ها برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه وجود به زاینده‌رود رشته قایقرانی در اصفهان گسترش یافت، اما بعد از خشک شدن زاینده‌رود هم بدون کار ننشستیم و سعی کردیم رفتینگ را در شهرستان‌هایی مانند نجف‌آباد، شهرضا، لنجان، سمیرم و گلپایگان گسترش دهیم.

عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی قایقرانی با بیان اینکه رشته رفتینگ از سال ۸۳ توسط بچه‌های اصفهان به ایران آورده شد، تصریح کرد: سال ۹۰ نخستین مسابقات رسمی را در رفتینگ شرکت کردیم. از لحاظ حمایت اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون قایقرانی در حد توان خود کارهایی را انجام دادند، اما انتظار ما بیشتر است.

در ادامه صحبت‌های قاضی‌عسگر را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 674717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.