مقابل نفوذ دشمن باید سد اجتماعی زد

کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه باید در برابر نفوذ دشمن سد اجتماعی زد، گفت: اگر درگیری‌های اجتماعی بالا بگیرد، با معضلات بزرگ‌تری مواجه خواهیم شد که در این مسیر باید از یکدیگر مراقبت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان شامگاه چهارشنبه_بیست و هشتم تیرماه_در مراسم شب اول مجموعه فرهنگی شهید مدرس با اشاره به آیاتی از سوره بقره پیرامون وفای به عهد اظهار کرد: وجود مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) فرصتی مغتنم برای ما است و در این راستا خداوند عهدهایی میان ما و وجود مقدس آن حضرت قرار داده است.

وی با یادآوری اینکه حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور، خود را نوه امام حسین (ع) آن مظلوم مقتول معرفی می‌کنند، افزود: خداوند با امام حسین (ع) درب‌های بزرگی را در عالم گشوده و در این عالم بر سر سفره ایشان نشسته‌ایم، بر همین اساس ظرفیتی که خداوند به‌واسطه سیدالشهدا قرار داده و رزقی که به واسطه ایشان منتشر می‌کند، رزقی است که تا ظهور ادامه دارد و باید با او پیش برویم.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با بیان اینکه عاشورا برای ما ظرفیت‌ساز است، عنوان کرد: در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس و دفاع از حرم، شاهد انس و اتصال رزمندگان به امام حسین (ع) و به واقعه عاشورا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا اتفاق تاریخی برای عبرت گرفتن نیست بلکه زنده است و در این مسیر باید با اقدام خود تکلیف‌مان را مشخص کنیم، گفت: ظهور امام زمان (عج) پروژه‌ای منفک از عاشورا نیست بلکه تکمیل کننده عاشورا است و در این راستا درک انتظار بدون درک عاشورا ممکن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام شریفیان بیان کرد: اگر شخصی سوخت خود را از عاشورا برندارد به مقصد نخواهد رسید و در این مسیر اگر مقابله دو جریان حاکم بر عاشورا را درک نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید.

باید از سفره بزرگ امام حسین (ع) بهره ببریم

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) سفره بزرگی پهن کرده‌اند که باید از آن بهره ببریم، خاطرنشان کرد: امروز صدا و بانگ کاروان امام حسین (ع) بلند شده و این روزها اگر غصه‌ای در دل داریم یعنی به درک و دریافت این موضوع رسیده‌ایم که فرصتی ویژه است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی اظهار کرد: اصل رزق بزرگ امام حسین (ع)، مصیبت و حزن ایشان است که آبیاری کننده محبت‌های ما نسبت به امام زمان (عج) است یعنی به میزان ولایت، این غصه و حزن پررنگ‌تر خواهد شد.

وی پیرامون موضوع روابط اجتماعی میان مؤمنان، با بیان اینکه عاشورا صحنه جمع اصحاب دور امام حسین (ع) است که شاید کمتر به آن پرداخته شده، تاکید کرد: عاشورا ظرفیتی بزرگ برای اتصال، درست کردن امت امیرالمومنین (ع) و گره خوردن این امت با یکدیگر است و در این مسیر حضرت علی (ع) از ما توقع دارند.

حجت‌الاسلام شریفیان با اشاره به آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» عنوان کرد: زمانی اتصال ما با دین و امام قطع می‌شود که از امیرالمؤمنین (ع) یک گام دور شویم اما اگر به‌صورت جمعی به طناب خدا چنگ بزنیم، موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به اهمیت کار جمعی در آیات و روایات گفت: هرکدام از جمع‌ها کارآمدی خاص خود را دارند که باید احیا شوند و در این مسیر اگر قصد سد زدن در برابر نفوذ فرهنگی داریم، باید دسته‌جمعی این کار را انجام دهیم.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران مطرح کرد: برخی از دین داران به پیوست‌های اجتماعی دین توجه ندارند در حالی که جبهه کفر نیز به‌صورت جمعی به میدان آمده که باید در مقابل آن دستگاه، جمعی به میدان آمد.

وی با تاکید بر اینکه باید در برابر نفوذ دشمن سد اجتماعی زد، اعلام کرد: اگر درگیری‌های اجتماعی بالا بگیرد، با معضلات بزرگ‌تری مواجه خواهیم شد که در این مسیر باید از یکدیگر مراقبت کنیم.

کد خبر 674557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.