لیبرالیسم به دنبال قبح‌زدایی از گناهان بزرگ است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: لیبرالیسم معتقد است هدف، تربیت انسان نرمال است، یعنی هر آنچه ما می‌گوییم بپذیرد و با جامعه‌ای که آن‌ها ساخته‌اند همسو و هماهنگ باشد. این‌ها مبانی‌ای است که طی ۱۰۰ سال گذشته تبلیغ و ترویج کرده‌اند.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر حکیم انقلاب در دیدار طلاب و مبلغان، جبهه مقابل نظام اسلامی، جبهه لیبرال دموکراسی غربی است و مأموریت این جبهه قبح زدایی از گناهان بزرگ است.

به گفته وی، از زمان مشروطه تا امروز گرفتار تفکری هستیم که توسط منورالفکرهای وطنی تبلیغ و ترویج شد، بنابراین ضروری است که مبانی این تفکر و دیدگاه را بشناسیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بنا بر آنچه که مبلغان لیبرالیسم در کشورمان مطرح می‌کردند، در تفکر لیبرالی چند اصل به‌عنوان یک موضوع پذیرفته شده برای غرب و فیلسوفان غربی مورد تاکید است.

وی ادامه داد: اصل اول این بود که هیچ چیزی مقدس نیست و همه باید از قید مقدسات آزاد شوند. تنها چیزی که مقدس است همین موضوع است که چیزی مقدس نیست. دوم اینکه کسی از نزد خدا حق حکومت ندارد؛ حکومت یک روش است و یک حق نیست.

انبارلویی با بیان اینکه اگر فردی از دین بیرون رفت از انسانیت بیرون نمی‌رود، اظهار کرد: هدف لیبرالیسم تربیت انسان نرمال است نه انسان ایده‌آل؛ انسانی که با جامعه مد نظر غرب ساخته شود و با دیگران هم هماهنگ باشد. اینها برنامه‌هایی است که استعمارگران و استثمارگران غربی برای بسط و توسعه سلطنت و تفکر خودشان بر کشورهای جهان به‌ویژه جهان اسلام دارند.

به گفته وی، وقتی مطرح می‌کنند چیزی مقدس نیست، یعنی قرآن، احکام الهی و انبیا مقدس نیستند. مزخرفاتی که فیلسوفان غربی از قبیل حمله به دین و روحانیت و جدایی دین از سیاست مطرح می‌کنند نیز در همین راستا است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اینکه گفته‌اند کسی از نزد خدا حق حکومت ندارد، نفی آن چیزی است که در قرآن و ادیان الهی مطرح است. یعنی یک نفر که مشروعیت خود را از عدالت، علم و ناحیه خداوند متعال می‌گیرد و باید بر حق حکومت کند، آن‌ها می‌گویند چنین چیزی نیست؛ این مسئله توجیه‌کننده ظلم و ستم سلطه استعمار بر کشورهای اسلامی است.

وی اظهار کرد: لیبرالیسم معتقد است هدف تربیت انسان نرمال است یعنی هر آنچه ما می‌گوئیم بپذیرد و با جامعه‌ای که آن‌ها ساخته‌اند همسو و هماهنگ باشد. اینها مبانی‌ای است که طی ۱۰۰ سال گذشته تبلیغ و ترویج کرده‌اند و امروز با همراهی ضدانقلاب چند نبرد نرم و فتنه را علیه ما برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گفته انبارلویی، از همین تفکر بود که قرآن‌سوزی و اهانت به دین و مقدسات بیرون آمد و در ادامه به برهنگی و کشف حجاب انجامید؛ بنابراین رویکرد و اساس کارشان بر این مبنا است.

وی با اشاره به اینکه چند نکته کلیدی از کلام رهبر معظم انقلاب در دیدار با مبلغان مطرح شد، اظهار کرد: ابتدا مبلغان باید مخاطبانشان را بشناسند و آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی علیه نظام اسلامی را درک کنند و مورد شناسایی قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نسل نو و جوان به‌عنوان سازندگان آینده کشور، باید مرکز توجه مبلغان و عالمان و فقیهان باشند. این هوشمندی می‌طلبد که علما باید در ماه محرم که در هجرت و تبلیغ هستند، اقدام کنند.

وی افزود: توجهات رهبر انقلاب به اینکه حفظ نظام حفظ ایمان مردم است نکته مهمی است، بنابراین حفظ ایمان مردم از اوجب واجبات است و باید بیشتر به آن توجه داشت.

کد خبر 674361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.