گذر فرهنگی چهارباغ، میزبان اجتماع مادران جوان در مراسم شیرخوارگان حسینی

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان اینکه حضور مادران جوان در مراسم شیرخوارگان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع)، انگیزه بسیاری از برگزارکنندگان این مراسم است، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در نخستین جمعه ماه محرم در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نادرالاصلی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در نشست خبری با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه دهه محرم اظهار کرد: در بیش از ۷۵۰۰ نقطه جهان و ایران، مراسم شیرخوارگان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم در ۴۵ کشور جهان از پاکستان تا اروپا و آفریقا برگزار می‌شود که مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر (ع)، هماهنگ‌کننده آن است.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان اینکه حضور مادران جوان، انگیزه بسیاری از برگزارکنندگان این مراسم است، تصریح کرد: امسال در اصفهان نیز همچون سال‌های گذشته، این مراسم، ساعت ۸ صبح جمعه، سی‌ام تیرماه در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد هیئت رزمندگان اسلام در استان اصفهان هماهنگ‌کننده ۶۳ هیئت رزمندگان در کل این استان از دورترین نقطه مانند خور و بیابانک تا بوئین و میاندشت است و شهر به شهر در کل استان اصفهان، مجموعه‌ای به نام هیئت رزمندگان دارد.

نادرالاصلی ادامه داد: هیئت رزمندگان اسلام بعد از پایان جنگ فعالیت خود را در قالب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای مردم تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: هیئت‌ها نباید سکولار باشند و نقطه مقابل سکولاریته، پویایی است، گفت: این هیئت‌ها باید فعالیت‌هایی را انجام دهند که منجر به ایجاد نشاط و حیات اجتماعی شود.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان افزود: در ایران بیش از هزار مجموعه هیئت رزمندگان وجود دارد و این ۶۳ هیئت در استان اصفهان، سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام داده است.

وی بابیان اینکه مجموعه هیئت رزمندگان در چندین بعد فعالیت دارد، ادامه داد: نخست، بعد کمک‌های مومنانه است، کمک به هم‌وطنانی که مشکل معیشت دارند، دوم کمک به ایتام و کودکان بد سرپرست یا بی‌سرپرست و تهیه جهیزیه برای جوانان در قالب گروه‌های جهادی است.

نادرالاصلی اضافه کرد: مجموعه هیئت‌های رزمندگان طی سال‌های گذشته به‌لحاظ همکاری و کمک‌رسانی هنگام بروز هرگونه حادثه غیرمترقبه، این ادعا را دارد که اگر برای کمک و همیاری در گروه‌های اول نبوده اما به‌طور قطع در جایگاه گروه دوم قرار داشته است.

وی با بیان اینکه رزمندگان اصفهان در زمان جنگ خط شکن بودند، مجموعه هیئت‌های رزمندگان اسلام در استان اصفهان نیز در حال حاضر، در حال خط‌شکنی برای کمک و یاری رساندن به هموطنان است، گفت: این مجموعه هیئت‌ها به هیچ سازمان یا نهادی وابسته نیست و این جمعیت چند هزار نفری در این مجموعه به‌صورت آتش به اختیار و بر اساس یافته‌های دینی، انسانی و انقلابی خود فعالیت می‌کنند.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان ادامه داد: مجموعه هیئت‌های رزمندگان اسلام استان اصفهان، سال گذشته به مناسبت اربعین حسینی ۱۴ موکب پویا از مرز ریمدان (مرز مشترک ایران با پاکستان) تا مهران (۲۵۰۰ کیلومتر داخل ایران) و داخل عراق از کاظمین تا نجف و کربلا برای خدمت به زائران اربعین حسینی و بدرقه آن‌ها برپا کرد.

وی گفت: این مجموعه در شش دهه ماه‌های محرم و صفر تمام برنامه‌های مرتبط با این ایام را پوشش خواهد داد و در نیمه شعبان کاروان منتظران ظهور را از اصفهان به سمت شهر قم و جمکران گسیل می‌دهد.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: سال گذشته به مدد این مجموعه مردم‌نهاد، ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۵۰۰ خودروی سواری از استان اصفهان به‌صورت مویرگی در یک روز خاص به نام جوان به سمت شهر جمکران حرکت کردند.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان از دیگر کمک‌های این هیئتاست و هر سال، ماه مبارک رمضان با مشارکت در ضیافتی که صداوسیما به این منظور برگزار می‌کند، گفت: در این ماه پربرکت ضمن شناسایی این افراد و رفع مشکل آن‌ها، به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) برپایی سفره کرم حضرت را در شهرستان‌ها خواهیم داشت.

کد خبر 674236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.