معروف‌ترین ساختمان نمادین لندن، مسجد می‌شود

میلیاردر مسلمان مالاویایی، مجوز احداث یک مسجد سه طبقه و مرکز اسلامی را در یکی از معروف‌ترین مجتمع‌های تفریحی بریتانیا دریافت کرد؛ طی سال‌های گذشته، گروه‌های افراطی با نفرت‌پراکنی مانع ساخت این مسجد شده بودند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آصف عزیز، میلیاردر مسلمان ساکن انگلیس مجوز تبدیل بخشی از ساختمان نمادین تروکادروی لندن را به مسجد و مرکز اسلامی گرفته است. ساختمان تروکادرو که در سال ۱۸۹۶ ساخته شده است، یکی از معروف‌ترین مجتمع‌های تفریحی مرکز لندن است که دارای یک هتل ۱۱ طبقه با ۴۹۰ اتاق است.

سرمایه‌دار ۵۶ ساله مالاویایی، این مکان دیدنی معروف را به قیمت بیش از ۲۲۰ میلیون پوند (۲۸۷.۷ میلیون دلار) در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد و پس از شکایت گروه‌های راست افراطی و برخی از ساکنان، برنامه‌های تبدیل آن به مسجدی با ظرفیت هزار نفر را در سال ۲۰۲۰ لغو شد.

معروف‌ترین ساختمان نمادین لندن، مسجد می‌شود

اما در ماه می ۲۰۲۳، مجوز ساخت مسجدی با ظرفیت ۳۹۰ را در محل یک سینمای متروک این ساختمان به دست آورد که «نمازخانه پیکادیلی» نام خواهد گرفت. بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود این مسجد ظرف چند ماه آینده افتتاح شود.

بنیاد «عزیز» قصد دارد که با ساخت این مسجد به گردشگران و مسلمانان شاغل در این منطقه خدمات‌رسانی کند. در سال‌های اخیر، جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در بریتانیا روبه افزایش بوده است به‌طوری‌که تنها در سال ۲۰۲۲، پلیس تعداد جرایم ثبت‌شده ناشی از نفرت مذهبی که مسلمانان را هدف قرار داده بود، ۳۴۵۹ مورد اعلام کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱، به میزان ۴۲ درصد افزایش داشت.

معروف‌ترین ساختمان نمادین لندن، مسجد می‌شود

کد خبر 674171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.