گام بلند منطقه ۹ اصفهان برای توسعه شبکه آبیاری

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای عملیات فاز دو خط انتقال آب شرق به غرب این منطقه گفت: اجرای این طرح گام بلندی در راستای توسعه شبکه آبیاری و بهره‌برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در این منطقه است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای عملیات فاز دو خط انتقال آب شرق به غرب منطقه ۹ شهرداری اصفهان به‌منظور آب‌رسانی، بهسازی و توسعه شبکه آبیاری فضای سبز به طول ۷۵۰ متر از سمت خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی با استفاده از لوله پلی‌اتیلن ۱۶۰ در دست اقدام است.

وی افزود: به‌منظور مصرف بهینه منابع آبی برای آبیاری فضای سبز و مدیریت مصرف صحیح آب در نواحی غربی منطقه ۹ اصفهان که دچار بحران کم‌آبی شده، این طرح با اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: اجرای این طرح گام بلندی در راستای توسعه شبکه آبیاری و بهره‌برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در این منطقه است که با اجرای آن تعادل در حجم و میزان منابع آبی، در قسمت شمال غرب و شمال شرق منطقه صورت می‌گیرد.

گام بلند منطقه ۹ اصفهان برای توسعه شبکه آبیاری

وی با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: یکی از راه‌های بهینه‌سازی مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن هنگام انتقال، اجرای طرح‌های لوله‌گذاری برای آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر است.

قاضی‌عسگر با اشاره به اهمیت آب‌رسانی برای حفظ و گسترش فضای سبز به‌منظور تزریق نشاط و سرسبزی در چهره شهرخاطرنشان کرد: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، میزان آبیاری شلنگی، دستی و تانکری کاهش خواهد یافت و آب‌رسانی سریع‌تر و دقیق‌تر به درختان و فضای سبز انجام می‌شود.

کد خبر 674057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.