اصفهان می‌تواند میزبان سرمایه‌گذاران دانمارک در ایران باشد

استاندار اصفهان با اشاره به حضور نیروی کار و فنی و مهندسی قوی در استان گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان در این حوزه، می‌توانیم میزبان سرمایه‌گذاران دانمارک در ایران باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، صبح امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ جسپر وار سفیر دانمارک در ایران در جریان سفر به اصفهان با استاندار اصفهان ملاقات کرد.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این دیدار ضمن خوشامدگویی و آرزوی سفری خوش برای سفیر دانمارک اظهار کرد: در جلسه‌ای که ماه گذشته با سفیر ایران در دانمارک داشتم نادی‌پور، سفیر ایران در دانمارک بر توسعه روابط میان دو کشور تأکید داشت.

وی افزود: در این ملاقات مقرر شد، من از سفیر دانمارک در ایران دعوت کنم تا به اصفهان سفر کند و زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: دانمارک و ایران در سال‌های گذشته از ظرفیت‌های بین دو کشور، بهره قابل توجهی نبردند و مطلوب است این مراودات منجر به توسعه روابط در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و فناوری شود.

وی خطاب به سفیر دانمارک در ایران گفت: از این رو تمایل دارم بیش از پیش با ظرفیت‌های استان اصفهان آشنا شوید و این مراودات بتواند جهت تسهیل روابط بین دو کشور کمک کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یکی از استان‌های مهم ایران اسلامی است، گفت: این استان می‌تواند پشتوانه خوبی برای روابط میان دو کشور باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بخش‌های اقتصادی قوی، حوزه‌های صنعتی مناسب، حوزه‌های فرهنگی و پیشینه تمدنی و تاریخی غنی اصفهان و ظرفیت بی نظیر گردشگری شاخص‌هایی هستند که در ایجاد و توسعه روابط اثرگذار خواهند بود.

وی افزود: اصفهان علاوه بر دارا بودن ۱۰ هزار واحد صنعتی، از ظرفیت‌های مختلف گردشگری و تاریخی نیز برخوردار است.

استاندار اصفهان یادآور شد: این استان در حوزه‌های هنری و صنایع دستی نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در کشور و حتی جهان زبانزد است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت و تنوع آثار صنایع دستی، اصفهان از طرف یونسکو به‌عنوان شهر خلاق جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علم، تکنولوژی، فناوری و دانشگاهی جزو رتبه‌ها و برندهای نخست کشور است. به‌عنوان مثال دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سه دانشگاه معتبر کشور ما هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود پارک‌های علم و فناوری در استان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که ظرفیت‌های فناوری ویژه‌ای را تولید و به کشور ما و کشورهای همسایه عرضه می‌کند.

وی با اشاره به حضور نیروی کار و فنی و مهندسی قوی در استان تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان در این حوزه می‌توانیم میزبان سرمایه‌گذاران دانمارک در ایران باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حضور شما در اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در ساعات حضورتان در این استان بهترین تجربیات برای شما رقم بخورد و این مراودات، پایه‌ای استوار برای افزایش سطح روابط میان دو کشور باشد.

مرتضوی با اشاره به اینکه سفرای هر کشور دروازه ارتباطی میان کشورها را طراحی می‌کنند، گفت: اگر سفیر فعال و قابلی در هر کشوری قرار بگیرد، می‌تواند منشأ خوبی‌ها و توسعه روابط باشد و تعاملات خوبی را از خود به یادگار بگذارد.

وی تصریح کرد: در پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی ما احترام به مهمان بسیار سفارش شده است، از این‌رو تلاش می‌کنیم رضایت مهمان فراهم شود به همین دلیل سعی ما این است که به آداب و رسوم ملت‌ها احترام بگذاریم.

کد خبر 673781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.