بهره‌برداری از پروژه نوسازی خط لوله انتقال آب خام کمربندی شرق قزوین

شهردار قزوین گفت: با توجه به اجرای پروژه کمربندی سبز شرق، ضرورت اصلاح شبکه آب خام و کیفیت‌بخشی به خطوط لوله انتقال آب، پروژه اصلاح و نوسازی خط لوله انتقال آب خام این بلوار به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات مرمت دریچه‌های فلزی با هدف سهولت در تردد شهروندان در خیابان خیام در حال انجام است و کفپوش‌های بلوار مدرس واقع در ناحیه شهید بابایی توسط پیمانکاران ۱۳۷ منطقه دو مرمت شد.

وی از اجرای عملیات مرمت و صداگیری دریچه‌های فلزی در ناحیه مینودر خبر داد و افزود: در این نوبت دریچه‌های خیابان زرآبادی و مسلم ابن عقیل با هدف رفاه حال شهروندان و تردد آسان ترمیم شد.

شهردار قزوین از توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های سطح شهر به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های پیشرفت جوامع بشری مدیریت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و نایلون است، اما ضعف اجرایی در این حوزه موجب تخریب محیط زیست شده است.

صباغی اضافه کرد: با توجه به اتمام زیرسازی راست‌گرد پیامبر اعظم (ص) به سمت نجف‌آباد، روکش آسفالت این معبر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۵۴ پروانه ساختمانی در منطقه سه صادر شده است، تاکید کرد: از مجموع ۵۴ پروانه ساختمانی، ۲۳ مورد در اردیبهشت‌، ۱۶ پروانه در خرداد و سایر پروانه‌ها در فروردین‌ماه صادر شده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه خردادماه امسال ۱۵ مورد پایان کار ساختمانی توسط عوامل اجرایی واحد شهرسازی منطقه سه صادر شده است، تصریح کرد: پروژه اصلاح و نوسازی خط لوله انتقال آب خام این بلوار با توجه به اجرای پروژه کمربندی سبز شرق، ضرورت اصلاح شبکه آب خام و کیفیت‌بخشی به خطوط لوله انتقال آب، به مرحله بهره‌برداری رسید.

صباغی ادامه داد: در اجرای این پروژه حدود ۲۸۰ متر نوسازی لوله به همراه نصب اتصالات، شیر فلکه و علمک خروجی آب انجام شده است.

وی تاکید کرد: طی یک ماه گذشته تعداد ۱۹ مجوز پروانه ساختمانی، ۴۴۸ مورد ثبت درخواست، ۱۳۱ پاسخ استعلام و ۵۳ فقره دستور تهیه نقشه در این منطقه صادر شده است.

شهردار قزوین گفت: با توجه به درخواست شهروندان به منظور پاسخ شهرداری به انواع استعلامات، ۱۳۱ مورد پاسخ استعلام از جمله به ادارات، بانک‌ها، اصناف، تمدید استعلام، شهروندسپاری استعلام الکترونیک، شهروندسپاری نقل و انتقال و سرقفلی در این منطقه صادر شده است.

صباغی با بیان اینکه عملیات مرمت کف نهر در معابر اصلی و فرعی ناحیه مینودر در دست انجام است، گفت: جداول خیابان پارس شمالی با هدف هدایت مناسب آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی ترمیم شد.

وی از صدور ۹۱ پرونده واحد اجراییات منطقه دو برای بررسی دقیق‌تر به کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد و افزود: واحد اجراییات در شهرداری‌ها برای بسترسازی و تسهیل امور مرتبط با تخلفات ساختمانی و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری، ضمن ایجاد هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، دستیابی به اهداف شهرداری در امور اجرایی تشکیل است.

کد خبر 673616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.