تأکید استاندار بر ضرورت عزم همگانی در ساخت و تولید مسکن در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: خود و همه مدیران و مسئولان استان و کشور را در برابر دستور مقام معظم رهبری‌ سرباز می‌دانیم تا تلاش کنیم با تسهیلگری، امر مهم ساخت مسکن در کشور و استان رونق گیرد.

به گزارش ایمنا، سیدرضا مرتضوی در نودونهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان اظهار کرد: ظرف یک هفته، کمیته‌ای با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شود و پیشنهاد کارشناسی شده برای تعیین تکلیف مسکن‌های مهر تحویل داده نشده، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: کسانی که در شرایط تورم در اجرای تعهدات اهمال می‌کنند و از طریق تصاحب سرمایه مردم، برای خود انباشته‌ای جمع می‌کنند باید به‌گونه‌ای نقره داغ شوند و تا آخرین نفر در اینگونه سوءاستفاده‌ها باشند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در این کمیته برای مقابله با فرد یا افرادی که با سوءاستفاده‌، تعهدات خود را انجام نمی‌دهند و از شرایط تورم و بهره‌مندی از سرمایه مردم نفع شخصی می‌برند، تصمیم‌گیری می‌شود و در جلسه‌ای با حضور مسئولان قضائی استان پشتیبانی‌های لازم برای برخورد با این بی‌قانونی‌ها اتخاذ می‌شود.

وی افزود: هدف این است امکانی که در حوزه مسکن مهر بوده و به سرانجام نرسیده است، در چرخه تولید و ارائه مسکن قرار گیرد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه همه اعتبار کشور به میدان آمده‌اند تا وضعیت به‌هم ریخته مسکن مردم سامان گیرد، اظهار کرد: شورای عالی مسکن به صورت ماهانه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و در این جلسات درباره پشتیبانی‌های مالی و زیرساختی و تسهیلگری فرایندها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی‌هایی که باید از اقشار متفاوتی که در نهضت ملی مسکن هستند، صورت گیرد، در دستور کار و روی میز شورای عالی مسکن قرار دارد.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: با توجه به استمرار و پیگیری رئیس‌جمهور در این حوزه، چالش‌های کلان ساخت مسکن در آینده نزدیک رفع شود.

به گزارش ایمنا، شورای مسکن اصفهان، با ارائه گزارش بانک مسکن استان در خصوص تسهیلات فروش اقساطی نشده پروژه‌های باقی‌مانده مسکن، ارائه گزارش شرکت عمران فولادشهر در خصوص پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر و گزارش شرکت عمران بهارستان در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها برگزار شد.

کد خبر 673437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.