روسیه به‌سرعت موضع خود پیرامون جزایر سه‌گانه ایرانی را اصلاح کند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: براساس روابط راهبردی و استراتژیک تهران - مسکو و منشور سازمان همکاری‌های شانگهای در خصوص احترام به تمامیت ارضی کشورهای عضو، مردم ایران اسلامی از روسیه انتظار دارند، که موضع اخیر خود پیرامون جزایر سه‌گانه ایرانی را سریع اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امروز _جمعه_ بیست‌وسوم تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پایتخت اظهار کرد: براساس روابط راهبردی و استراتژیک تهران - مسکو و منشور سازمان همکاری‌های شانگهای در خصوص احترام به تمامیت ارضی کشورهای عضو، مردم ایران اسلامی از روسیه انتظار دارند که موضع اخیر خود پیرامون جزایر سه‌گانه ایرانی را سریع اصلاح کند.

وی افزود: روزهای مبارک ماه ذی‌الحجه با ایام تاریخ‌ساز و با اهمیتی گره خورده، عید غدیر و حضور محمد مصطفی (ص) در مباهله از اتفاق‌های مهم این روزها است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آیه کریمه مباهله چند رکن دارد، اول علم از دیدگاه قرآن و بعدی آیه تطهیر و مورد سوم شخصیت حضرت علی بن ابی طالب (ع) را تشریح و توصیف می‌کند.

وی ادامه داد: دانش، علم و معرفت به عنوان فصل‌الخطاب در آیه مباهله معرفی شده است و این سخن قرآن رمز پایداری قرآن و مدرسه اسلام است و حضرت محمد مصطفی (ص) آمده برای اینکه بشریت براساس معرفت گام بردارد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: تمام فعالیت‌های ما درزمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باید بر حوزه دانش‌بنیان استوار شود.

وی گفت: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اسلام (ص) جامعه‌ای را شامل نصرت الهی می‌داند که عالمانه گام بردارند و حضرت ابراهیم (ع) هم به عموی خود توصیه می‌کنند که در مدرسه علم حضور داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: گاهی سخن و تصمیمات ما مورد نقد قرار می‌گیرد، به علت آن است که این صحبت‌ها از پشتوانه کارشناسی فاصله دارد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ تیرماه روز گرامیداشت تأمین اجتماعی و به نوعی خدمت به مردم است، به این هدف که عدالت، کرامت انسانی و امنیت جامعه در حکمرانی مبنی بر عقلانیت و علم تبلور یابد.

ابوترابی‌فرد افزود: نظام تأمین اجتماعی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در حکمرانی دینی از نگاه حضرت علی بن ابی طالب (ع) دارد، در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۷۰ درصد مردم جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی‌اند و این میزان در آستانه پیروزی انقلاب تنها ۲۰ درصد بود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دو میلیون نفر از افرادی که تحت پوشش تأمین اجتماعی نبودند، بیمه شدند.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: فعالیت بی‌نظیر در تسویه بدهی بانکی سازمان تأمین اجتماعی که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود، بسیار اهمیت دارد و ۸۰ هزار میلیارد تومان تأمین منابع با رویکرد تحولی به این صندوق‌ها اختصاص داده شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: لازم است از تصمیم‌های سیاسی و انتصاب‌های غیر حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی پرهیز شود، مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر بهبود وضعیت شهروندان استوار است و در خواست می‌کنم، در این مسیر با عزم راسخ فعالیت‌های ضروری انجام شود و خدمات برای درمان رایگان و بهبود رفاه بازنشستگان توسعه یابد.

کد خبر 673340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.