علوم پزشکی شیراز: ادعای تحویل ندادن جسد متوفی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها صحت ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تکذیب تحویل ندادن جسد یک بیمار به دلیل پرداخت نکردن هزینه‌های درمان، توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرداد شریفی در این خصوص اظهار کرد: در روز سه‌شنبه نهم خرداد ۱۴۰۲، خانمی ۴۵ ساله به همراه یک پسر ۱۲ ساله به دلیل احتمال ابتلاء به مسمومیت با گاز co و با سابقه بیماری دیابت و قندخون بالا، از یک مسافرخانه به اورژانس بیمارستان نمازی منتقل می‌شود.

وی افزود: به دلیل وخامت حال بیمار و تشخیص پزشک در بخش مراقبت‌های ویژه، بستری و کودک ۱۲ ساله به بخش اطفال بیمارستان نمازی منتقل و خدمات درمانی لازم به بیمار ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز شریفی اضافه کرد: در ادامه در روز شنبه سوم تیر سال جاری، خانمی که خود را صاحب کار قبلی بیمار معرفی کرده به بخش این مرکز درمانی مراجعه و کپی مدارکی را ارائه می‌کند که منجر به تغییر هویت بیمار از مشخصاتی که در زمان مراجعه به اورژانس ارائه شده بود، می‌شود.

وی ادامه داد: در این اثنا، فردی که خود را فرزند ایشان معرفی کرده، چند مرتبه مراجعه می‌کند و درخواست می‌کند که اموال همراه بیمار را دریافت کند که از او درخواست می‌شود مدارک هویتی خود و مادرش را تحویل دهد که نامبرده از این کار ممانعت می‌کند و دیگر نیز مراجعه نمی‌کند.

شریفی خاطرنشان کرد: پسر بچه ۱۲ ساله که همراه این بیمار بوده نیز تا روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بخش اطفال بستری بوده و پس از بهبودی کامل و به دلیل عدم پاسخگویی و دسترسی به برادرش، تحویل بهزیستی می‌شود.

به گفته وی در روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه به دلیل وخامت حال بیمار، این بیمار فوت می‌کند و به دلیل بلا صاحب نبودن متوفی، تحویل جسد فقط به خانواده درجه یک، میسر بوده است.

معاون درمان دانشگاه افزود: پس از پیگیری‌های فراوان و تماس‌های مکرر بیمارستان با فرزند بیمار در روز پنجشنبه ۲۲ تیر به همراه مدارک هویتی مراجعه و جسد متوفی و اموال همراهش را تحویل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع در فضای مجازی به گونه‌ای نامعتبر و دور از واقعیت انعکاس داده شده بود از مردم خواست تا اخبار را از رسانه‌های رسمی و معتبر دریافت کنند.

کد خبر 673338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.