راه‌اندازی خط اعتباری بانکی برای خرید برنج کشاورزان استان‌های شمالی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنا به دستور رئیس‌جمهور با راه‌اندازی خط اعتباری بانک عامل کشاورزی، برنج سه استان شمالی کشور طبق نرخ مصوب از کشاورزان خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی نیکبخت امروز پنج‌شنبه بیست‌ودوم تیرماه_ در سفر به استان مازندران و دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان با بیان اینکه استان‌های شمالی به تولید محصولات اساسی کشور می‌پردازند و در این زمینه صاحب نام هستند، اظهار کرد: مازندران با تولید ۱۴ محصول رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، به نحوی که در تولید مرکبات بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین می‌کند و با صادرات این محصول موجب ارزآوری برای کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در تولید محصولاتی همچون گندم، برنج، پنبه، چای و انواع مرکبات، صید و آبزی‌پروری، طیور و تولید گوشت سفید سرآمد کشور است، افزود: این استان در بخش تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

وزیر جهاد کشاورزی هدف اصلی وزارت جهاد را حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان و بهره‌برداران دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تنظیم بازار و تأمین کالا نگاه همه قانون‌گذاران و مجلس بر تولید داخلی است و دولت نیز با تکیه بر توان داخلی به مدیریت بازار در کشور توجه دارد.

نیکبخت با اشاره به اجرای طرح‌های زیربنایی حوزه آب و خاک، تاکید کرد: برای تأمین اعتبار پروژه آب بندان‌ها برنامه‌هایی دستور کار است و از سایر منابع وزارت‌خانه اعتباری را اختصاص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امسال حدود شش میلیون تن گندم به ارزش ریالی ۹۰ هزار میلیون تومان از گندم کاران کشور خریداری شده است، اضافه کرد: تاکنون ۵۵ هزار میلیون تومان به این گندم‌کاران پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی از محل اعتبارات وزارت نفت تأمین خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد به دنبال به حداقل رساندن فاصله مطالبات کشاورزان به لحاظ زمانی و ریالی است، ادامه داد: روال خرید گندم نسبت به سال گذشته مناسب‌تر است و قیمت آن با نرخ ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

نیکبخت با اشاره به وضعیت برنج در استان‌های شمالی کشور، گفت: بنا به دستور رئیس‌جمهور با راه‌اندازی خط اعتباری بانک عامل کشاورزی، برنج سه استان شمالی کشور طبق نرخ مصوب از کشاورزان خریداری می‌شود و واردات برنج نیز با نظارت و شرایط وزارت جهاد انجام خواهد شد.

کد خبر 673220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.