درآمدهای پایدار را جایگزین تراکم‌فروشی کردیم/ استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان طبق روال هفته‌های گذشته برگزار شد و در این جلسه بعضی مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ابتدای جلسه، کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، همچنین عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان، از روند فعالیت خود در سال گذشته گزارشی ارائه کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین گزارش حوزه مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان درباره موضوع مربوط به درآمدها، مطالبات، دیون، مانده وام‌ها و دریافتی‌هایی که از ناحیه صدور پروانه ساختمانی برای شهرداری حاصل شده است، در این جلسه ارائه شد.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری طی سال‌های قبل روی صدور پروانه ساختمانی و به‌عبارت ساده‌تر «تراکم‌فروشی» متمرکز شده بود که مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد می‌کرد و شاید بخشی از معضلاتی که امروزه در شهر شاهد آن هستیم، ناشی از این اقدامات است، گفت: سهم مربوط به درآمد شهرداری‌ها از صدور پروانه ساختمانی حدود ۸۰ درصد بوده است که این سهم در سال جاری به ۲۶ درصد تقلیل پیدا کرده و گام مثبتی است تا شهرفروشی باب نشود و مشکلات را برای شهروندان تشدید نکند.

قربانی تصریح کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، موضوع درآمدهای پایدار جایگزین تراکم‌فروشی‌ها شده است و مسائل مربوط به ارزش افزوده‌هایی که از ناحیه مجموعه‌های اقتصادی دولت دنبال می‌شود یا مباحث مربوط به ممیزی املاک بر این موضوع تأثیر زیادی داشته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مجموعه سازمان‌ها و بخش‌هایی که می‌توانند با استفاده از خدماتی که ارائه می‌کنند، درآمدی برای آن مجموعه سازمانی فراهم کنند، تقویت شدند، لذا شاهد هستیم که درآمدهای شهرداری از محل فروش تراکم در بودجه سالانه شهرداری به ۲۶ درصد رسیده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: زمانی که ۸۰ درصد بودجه به تراکم فروشی اختصاص داشت، بودجه سالانه شهرداری حدود هزار میلیارد تومان بود و در حال حاضر بودجه شهرداری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است یعنی تأمین آن هزینه که ۸۰ درصد آن قرار است تراکم فروشی نباشد، اقدامی چشمگیر است که جا دارد از تمام دست‌اندرکاران مجموعه مدیریت شهری در این موضوع قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های بعد درصد تراکم‌فروشی به‌عنوان منبع تأمین بودجه را به رقم‌های پایین‌تر کاهش دهیم، گفت: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم، مدیریت مصرف آب یکی از موضوعات مورد توجه است، لذا در وضعیت بحران کمبود منابع آبی و برق قرار داریم و اگر مراقبت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

قربانی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکل در سطح شهر، سرسبز و شاداب نگهداشتن درختان شهر است، بنابراین تأمین آب برای فضای سبز با استفاده از شیوه‌های مختلف و هزینه‌های به نسبت بالا در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های جدی مدیریت شهری، استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهر اصفهان است، به‌طوری که آسیبی به همراه نداشته باشد، بنابراین شهروندان بدانند این اقدام با هزینه‌های زیادی انجام می‌شود تا شهری شاداب، سرزنده و با نشاط داشته باشیم، لذا امیدواریم علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، این اقدامات را برای سال‌های آینده نیز انجام دهیم.

کد خبر 673128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.