تجربه کلان‌شهر اصفهان در نصب پلاک‌های آبی به کل کشور تسری پیدا کند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: مردم انتظار عملیاتی شدن شهر هوشمند را دارند؛ بنابراین نباید شعارها تنها در حد کلام بماند و باید برای عملیاتی شدن آن‌ها گام‌های استواری برداشت.

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه همایش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری با عنوان «شهر، توسعه، فناوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلاک‌های آبی به همراه QR هوشمند شهر اصفهان برای تسهیل در ارتباط شهروندان با خدمات ارگان‌های مختلف طراحی و اجرا شده است که با توجه به اجرای موفق این طرح در کلان‌شهر اصفهان، ضروری است به کل کشور نیز تسری پیدا کند.

وی افزود: مردم انتظار عملیاتی شدن شهر هوشمند را دارند؛ بنابراین نباید شعارها تنها در حد کلام بماند و باید برای عملیاتی شدن آن‌ها گام‌های استواری برداشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه امروز شهرداران و مدیران مناطق شهری باید کار هوشمندسازی را از محیط‌های کاری خود آغاز کنند، خاطرنشان کرد: پیشبرد برنامه هوشمندسازی باید هم راستا با طرح‌های کلان دولت باشد.

لزوم ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات در شهرداری‌ها

جمالی‌نژاد تصریح کرد: ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری‌های کشور با توجه به نیازهای مردمی و تغییرات اکوسیستم فناوری اطلاعات در دنیا امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در شرایط فعلی فضای کسب‌وکارها، دولت‌ها و جوامع محلی را متحول کرده است، تاکید کرد: امسال جهش بزرگی به سمت جلو برداشته شده است؛ ظهور چت‌بات، چت جی‌پی‌تی و رقابت بر سر آن در میان شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مولد، یک بحث عمومی در مورد بهترین نحوه مدیریت مخاطرات و چالش‌های این فناوری جدید است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از به‌کارگیری این فناوری‌ها در اداره امور شهرهای کشور و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در آینده خبر داد و گفت: به‌کارگیری هوش مصنوعی در مدیریت شهری، کلید خوردن طراحی مرکز کنترل هوشمند شهر اصفهان با رویکرد استفاده از هوش مصنوعی در حاشیه همایش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه است.

کد خبر 673105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.