تکلیف ۳۰ دستگاه در زمینه عفاف و حجاب / حجاب واجب عقلی و شرعی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجاب واجب عقلی، شرعی، سیاسی و تجربی است. در حوزه عفاف و حجاب ۳۰ دستگاه تکلیف دارند و لازم است برای نوجوانان و جوانان بحث عفاف و حجاب در قالب جهاد تبیین، مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب که در میدان امام حسین تهران، برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱ تیرماه، سالروز شهدای مسجد گوهرشاد که روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع حجاب افزود: واجب عقلی و شرعی، تجربی و سیاسی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه عفاف و حجاب ۳۰ دستگاه تکلیف دارند و لازم است برای نوجوانان و جوانان بحث عفاف و حجاب در قالب جهاد تبیین، مطرح شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید به‌صورت مؤثر لایحه عفاف و حجاب را اصلاح و تأیید کند، چرا که دشمنان به دنبال بی‌حجابی در کشورمان هستند.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف عامل اصلی تحکیم خانواده است و خانواده ابتدای رسیدن به تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام خسروپناه درباره اینکه برخی افراد عنوان می‌کنند، عفاف و حجاب در کجا دین آمده است، تصریح کرد: در قرآن مجید ۲۴ آیه و روایت‌های بسیاری درباره حجاب و عفاف در دین آمده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: حجاب تجربی است، دنیا نشان داده هر جامعه، کشور و مذهبی که حجاب داشته امنیت برای خانواده‌ها تأمین بوده است.

وی با طرح این سوال که جامعه‌ای که عفیف نباشد، آیا می‌تواند به رشد و بالندگی برسد، گفت: تجربه نشان داده جامعه‌ای که در آن بی حجابی و برهنگی وجود دارد رشد و بالندگی ایجاد نمی‌شود.

خسروپناه اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از آغاز پیروی انقلاب اسلامی تلاش کردند وحدت، انسجام، نقش مردم در دفاع مقدس و در مقابله با منافقان از بین ببرند به این دلیل این حوزه را انتخاب کردند و امروز دشمن در بیرون از مرزها با فضای مجازی و سیاست‌های آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اول حجاب و پس از آن وحدت و نقش مردم در دفاع از انقلاب را بگیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پدیده بدحجابی و بی‌حجابی چند ضلعی است تمام اضلاع باید با یکدیگر هماهنگ باشند، اظهار کرد: یک ضلع آن امنیتی است که نهادهای امنیتی باید به آن بپردازند.

وی در خصوص اینکه دستگاه قضا باید با جدیت به این موضوع بپردازند، افزود: یک سلبریتی وقتی بی‌حجاب است و او را دستگیر می‌کنند با یک جریمه اندک با او برخورد می‌کنند.

خسرو پناه با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: باید با اصلاح و تکمیل آن در مجلس این لایحه نقش موثرانه‌ای داشته باشد، همچنین کسانی که کوتاهی می‌کنند و دستگاهی که به وظیفه خود عمل نمی‌کند متخلف است و باید با آن برخورد شود.

به گزارش ایمنا، عصر امروز تجمع باشکوه مردم تهران همزمان با سراسر کشور در دفاع از عفاف و حجاب و به مناسبت سالروز کشتار خونین مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب عصر امروز در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

کد خبر 673062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.