مردم پای میراث مادرانشان محکم ایستاده‌اند+ تصاویر و فیلم

۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴؛ روزی که رضاشاه مستبد با حمله به مردم، مسجد گوهرشاد را به خاک و خون کشاند. از برکت خون همان نسل بود که زنان ایرانی سال‌ها و دهه‌ها هرچه که پیش آمد، دست‌بردار حجاب و عفاف خود نشدند و امروز هم با حضور خود نشان می‌دهند که هنوز در صحنه حمایت از عفاف و حجاب محکم ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موعد ساعت ۱۷:۳۰ بود، زنان و دختران نصف‌جهان قرار گذاشته بودند که دست در دست هم برای دفاع از ارزش‌های خود به میدان بیایند، میدان امام حسین (ع) اصفهان.

جلوه غیرت نصف‌جهان / مردم پای میراث مادرانشان محکم ایستاده‌اند

هرچه به ساعت آغاز برنامه نزدیک می‌شدیم، جمعیت بیشتر می‌شد و خانواده‌های اصفهانی با گام‌های مصمم خودشان را به محل برنامه می‌رساندند.

جلوه غیرت نصف‌جهان / مردم پای میراث مادرانشان محکم ایستاده‌اند

چهار پنج دختر نوجوان که مشخص بود که دوستی عمیقی با یکدیگر دارند، مشت‌های خود را بالا می‌برند و نوای یازهرا (س) سر می‌دهند، جمعیت اطراف هم با شنیدن صدای پرشور دخترها، همراهی می‌کنند و یک‌صدا و بلند «لبیک یا زهرا (س)» می‌گویند.

مادرها دختران کوچک‌شان را با حجاب زیبایی که برایشان انتخاب کرده‌اند همراه خود آورده‌اند، دخترها باید بدانند که نمی‌توان از ارزش‌های انقلاب و اسلام کوتاه آمد، باید یاد بگیرند که برای عفاف خط قرمز مادرهایشان است و اجازه نمی‌دهند که کسی روی آن پا بگذارد.

جلوه غیرت نصف‌جهان / مردم پای میراث مادرانشان محکم ایستاده‌اند

گروهی از بانوان میان‌سال که آن‌ها هم با فرزندان خود به همایش بزرگ خانوادگی ریحانه، نوشته‌هایی در دست دارند که با آن اعتراض خود را به سلطنت عده‌ای که خود را سلبریتی می‌خوانند، بر فضای مجازی نشان می‌دهند.

۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴؛ روزی که رضاشاه مستبد، علیه حجاب و پوشش اسلامی، ملی و باستانی زنان ایران‌زمین دست به اشتباه بزرگی زد و با حمله به مردم، مسجد گوهرشاد را به خاک و خون کشاند.

از برکت خون همان نسل بود که زنان ایرانی سال‌ها و دهه‌ها هرچه که پیش آمد، دست‌بردار حجاب و عفاف خود نشدند و امروز هم با حضور خود نشان می‌دهند که هنوز در صحنه حمایت از عفاف و حجاب محکم ایستاده‌اند.

جلوه غیرت نصف‌جهان / مردم پای میراث مادرانشان محکم ایستاده‌اند

مردم نصف جهان در گرما و سرما، در روزگار جنگ و موشک یا تحریم و فشار اقتصادی، همیشه در جایگاه صحیح و حق قرار گرفتند. گذشته خود را فراموش نکردند و با همان حجاب و عفافی که میراث مادرانشان است به سوی آینده قدم برمی‌دارند.

کد خبر 673060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.