هوشمندسازی، اولویت اصلی مدیریت شهری دوره ششم است

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: اولویت اصلی دوره ششم مدیریت شهری، هوشمندسازی و استفاده کاربردی و راهبردی از حوزه فناوری اطلاعات تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فردانی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در همایش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری با عنوان «شهر، توسعه، فناوری» اظهار کرد: این همایش سرآغاز هم‌افزایی و هم‌فکری افراد فعال در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در زندگی روزمره «فناوری اطلاعات» یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینان در زندگی و مدیریت است، افزود: افرادی در حوزه مدیریتی موفق هستند که در ایجاد و بهره‌برداری حوزه فناوری اطلاعات نقش آفرینی می‌کنند.

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۲۲، ایران در میان کشورهای جهان در این حوزه رتبه نوزدهم را دارا است، تصریح کرد: کشورهای چین، آمریکا و هند رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند، این کشورها ۲۶ درصد از سهم ارزش‌آفرینی محصولات را در حوزه فناوری دارند، در حالی که سهم ما کمتر از یک درصد است.

وی خاطرنشان کرد: اعداد و ارقام نشان می‌دهد مدیریت شهری و استانی در استفاده از این رویکرد با شکاف روبه‌رو است، لذا می‌طلبد در سطح مدیریتی گام‌های اثرگذاری برای ذی‌نفعان برداریم.

فردانی اظهار کرد: «اعتماد عمومی»، «رضایتمندی» و «شفافیت در امور سازمانی» کلیدواژه‌هایی است که همه مدیران از آن استفاده می‌کنند اما آیا با ابزاری غیر از فناوری اطلاعات می‌توانیم گام بزرگی در این راستا برداریم؟

وی افزود: اولویت اصلی دوره ششم مدیریت شهری، هوشمندسازی و استفاده کاربردی و راهبردی از حوزه فناوری اطلاعات تعیین شده، از این‌رو سیاست شهرداری ارزش‌آفرینی از همه محصولات و خدمات انجام شده در سطح شهر و کشور است.

دستیار ویژه شهردار و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه بذر دستاوردهایی که امروز در حوزه فناوری اطلاعات رونمایی می‌شود، سال‌های گذشته و به همت مدیریت‌های پیشین در دوره‌های مختلف ریخته شده است، گفت: در سه سطح نگرش، جهت‌گیری و حرکت، نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی هستیم، این در حالی است که در کشور نهادها در راستای هم‌افزایی گام برنمی‌دارند.

کد خبر 672927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.