مدیریت شهری درباره عملکرد ۲ساله خود پاسخگو باشد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: دو سال از عمر مدیریت شهری جدید اهواز می‌گذرد و قطعا اتفاقاتی رخ داده است که باید پاسخگو باشیم.

محمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از زمان طرح سوال عضو شورای اسلامی شهر تا بررسی و پاسخگویی شهردار در صحن علنی شورای شهر، سه ماه فاصله بود در حالی که باید در این سه ماه ۲۶ جلسه برگزار می‌شد و برای جلوگیری از اجرای طرح سوال و استیضاح احتمالی تنها هشت جلسه در شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد.

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) مبنی بر وفاداری به عهد و ارائه مشاوره و نصیحت، افزود: مدیران شهرداری باید در نظر داشته باشند همانگونه که امام علی (ع) فرمودند، همه می‌توانیم یکدیگر را نصیحت کنیم، چراکه توانایی پذیرش نصیحت را نداریم، اگر اشکالاتی در مدیریت شهری وجود داشته باشد ارائه مشاوره و نصیحت حق قانونی شورای اسلامی شهر است، البته در عرف نیز اینگونه است که زمانی که کارمندی اشتباه می‌کند یا اتفاقی رخ می‌دهد مدیر باید پاسخگو باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: چنانچه روز اول طرح سوال، جلسه پاسخگویی برگزار می‌شد چنین آشفتگی به وجود نمی‌آمد، به طور کلی دو سال از عمر شورای اسلامی شهر گذشته است و قطعاً اتفاقاتی در شهر و شهرداری رخ داده است که باید پاسخگو باشیم.

رضوی با اشاره به اینکه استفسار باید از طریق مجلس شورای اسلامی یا شورای نگهبان انجام شود، تصریح کرد: اگر بحث استیضاح یک پروژه مستقل دانسته شود، باید بر اساس قانون با درخواست یک سوم اعضا استیضاح اعلام وصول شود، اما اگر استیضاح فرایندی باشد که در ادامه تذکر، طرح سوال و پس آن استیضاح باشد، رأی‌گیری برای استیضاح موضوعیت ندارد؛ اینجا یک تناقض وجود دارد و روشنگری باید انجام شود.

وی گفت: بیان دیروز شهردار اهواز در جلسه طرح سوال متفاوت از دفعات قبل بود و او وجود اشکال را پذیرفت، اگر پیش از این نیز همین‌گونه و پاسخ‌گویانه صحبت می‌کرد شاید هیچ‌وقت کار به تذکر و طرح سوال کشیده نمی‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز درباره قانع شدن عضو سوال کننده، افزود: سه ماه زمان بود تا جلسه طرح سوال برگزار شد، حال اگر بحث قانع شدن یا نشدن دو روز دیگر نیز زمان بگیرد اشکالی ایجاد نمی‌شود؛ لذا می‌توان جلسه و رأی‌گیری برای استیضاح برگزار شود.

کد خبر 672851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.