ایران در حال حاضر به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست

ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا تأکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به دنبال تسلیحات اتمی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا،، ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا می‌گوید علی‌رغم آن‌که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را به‌نحوی افزایش داده است که می‌تواند به این کشور در تولید تسلیحات اتمی کمک کند اما تهران در حال حاضر تسلیحات اتمی را دنبال نمی‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به یک سند کوتاه دو صفحه‌ای طبقه‌بندی نشده از دفتر مدیر (اداره‌کننده) اطلاعات ملی آمریکا، گزارش داد که ایران تا این لحظه اقدام‌های کلیدی برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای خود انجام نداده است. با این حال مقامات واشنگتن لازم دانستند با تکرار ادعاهای سابق خود در خصوص ذخایر اورانیوم غنی‌سازی‌شده، برنامه موشک بالستیک و ماهواره‌برهای هوا و فضای کشورمان، گمانه‌سازی و ایجاد ارعاب کنند.

آمریکا: ایران در حال حاضر به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست

در بخش دیگری از گزارش آمده است: ایران همچنان به افزایش میزان سطح غنی‌سازی ذخایر اورانیوم فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد» همچنین مدعی شده است که جمهوری اسلامی فراتر از محدودیت‌های برجام در خصوص تحقیق و توسعه سانتریفیوژ، پیش رفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که این یافته‌ها توسط بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ناظر هسته‌ای سازمان ملل، پشتیبانی شده‌اند.

ارزیابی اطلاعاتی آمریکا علاوه بر ادعاهایی که درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح کرد، ادامه داد که برنامه‌های موشک بالستیک ایران همچنان تهدید چشمگیری برای کشورهای غرب آسیا محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش این خبرگزاری «ایران بر تقویت دقت، مرگباری و قابلیت اطمینان موشک‌های خود تأکید کرده است.»

کد خبر 672691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.