۳ میلیون نفر در میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تهران حضور داشتند

وزیر کشور با اعلام اینکه ۳ میلیون نفر در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران حضور داشتند، گفت: برخی می‌گویند دهه هشتادی‌ها از انقلاب جدا شده‌اند، درصورتی که همین دهه هشتادی‌ها آیین‌هایی چون غدیر و اربعین را برپا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی در همایش «امیرالمومنین (ع)؛ معیار زندگی، الگوی حکمرانی» با تبریک عید غدیر و روز مباهله، اظهار کرد: دین اسلام در روز غدیر کامل شد اما آنچنان که شایسته بود، حقایق آن در اذهان مردم جاری و ساری نشد، به‌طوری که تا ۶۰ سال بعد از شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) روی منبرها، وی را دشنام می‌دادند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در همه زمان‌ها افزود: رسانه آنچنان در آن زمان تأثیرگذار بود که فضا را علیه امیرالمومنین (ع) تغییر داد و پرده‌های دروغ را برافراشته بود.

وزیر کشور با بیان اینکه نظام سیاسی اسلام، در واقعه غدیر خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: از پس قرن‌ها، انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر، بروز کرد؛ امروز جریان غدیر به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زنده است.

وحیدی حماسه غدیر امسال را از عنایت الهی دانست و گفت: خداوند هر روز یکی از الطاف بزرگ خود را به ما نشان می‌دهد؛ سال‌های گذشته، حماسه بزرگ اربعین رخ داد و این رویه تا امروز ادامه دارد.

وی ادامه داد: حماسه غدیر از سال گذشته آغاز شد و بر اساس برآوردها امسال حدود ۳ میلیون نفر در این جشن در تهران حضور داشتند.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر اهمیت غدیر از عاشورا بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، اظهار کرد: گفتن از غدیر و نکات وجودی و فضائل امیرالمومنین حضرت علی (ع) اهمیت دارد زیرا امکان ندارد جوان ما با معارف اهل بیت (ع) آشنا باشد و منحرف شود.

وی با تأکید بر اینکه برپاکنندگان آیین‌های مذهبی اغلب از قشر جوان هستند، افزود: می‌گویند دهه‌هشتادی‌ها از انقلاب جدا شدند، در صورتی که همین دهه‌هشتادی‌ها مراسم اربعین را برگزار می‌کنند و بنابراین جلسات فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی ایران برای چگونگی راهنمایی جوانان، بسیار مهم است.

کد خبر 672678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.